استفاده محققان از جلبک برای تامین انرژی یک کامپیوتر/ آیا گیاهان در آینده انرژی را تامین می کنند؟

    کد خبر :910318

محققان دانشگاه کمبریج به تازگی در جدیدترین یافته‌ها خود موفق شدند به ایجاد سیستم کامپیوتری بپردازند که با فرآیند فتوسنتز جلبک توانسته انرژی خود را تامین کند. این سیستم بیش از یک سال است که انرژی خود را با جلبک حفظ کرد.

بازتاب- محققان کمبریج توانستند ریزپردازنده‌ای را توسعه دهند که از طریق جلبک توانسته انرژی خود را بدست آورد. این تامین انرژی با عملیات فتوسنتز جلبک صورت گرفته و تحقیق مورد اشاره در مجله Energy & Environmental Science به چاپ رسید.

در این تحقیق نوعی جلبک Synechocystis غیرسمی و سبز-آبی به کار گرفته شدند تا بتوانند با عملیات فتوسنتز خود انرژی موردنیاز ریزپردازنده را تامین کنند. در سیستم مورد اشاره فتوسنتز با ایجاد جریان الکتریکی کوچک با کمک الکترود آلومینیومی، توان پردازنده را تامین می‌سازد. این سیستم در ابعاد یک باتری قلمی بوده که در آن مقداری آب، جلبک، بدنه شفاف برای عبور نور به کار گرفته شد.

پروفسور کریستوفر هاو که به عنوان عضو دپارتمان شیمی فیزیک دانشگاه کمبریج محسوب شده و نویسنده مقاله هم بوده بیان داشت:

پیشرفت اینترنت اشیا موجب شده تا بشر به تامین انرژی بیشتری نیاز پیدا کند و سیستم‌های آینده باید این توانایی را داشته باشند تا خود انرژی را مستقلا تامین کنند. دستگاه فتوسنتزی ما تنها با نور بدون اینکه خالی یا کهنه شود، انرژی خود را تامین می‌کند.

دستگاه مورد اشاره به ریزپردازنده +Cortex M0 مجهز بوده که در بیشتر دستگاه‌های اینترنت اشیا یافت می‌شود.حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا چنین دیوایس‌هایی در آینده اختراع شده و به کار گرفته می‌شوند یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید