مجوز کاهش تدابیر قرنطینه در ووهان چین لغو شد

    کد خبر :690156

سرویس خبری چین گزارش کرد که مقام های ارشد ووهان این مجوز را به دلیل اینکه شرایط هنوز حساس است و ویروس کرونابه طور کامل کنترل نشده است ، لغو کردند.

انتشار خبر کاهش تدابیر قرنطینه نیز چندان منطقی نمی رسید زیرا تنها ساعاتی قبل از آن شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در نشست بلند پایه با مقام های سراسر کشور گفته بود که باید تحت تدابیر شدید قرنطینه ویروس به طور کامل در ووهان کنترل شود.

او همچنین تاکید کرد که اصلا نباید اجازه داد تا کرونا بار دیگر به مناطق دیگر چین سرایت کند و باید آن را در همان شهر ووهان ریشه کن کرد.

گزارش از قول دولت محلی استان هوبی در مرکز چین که ووهان مرکز آن می باشد ، آورده است : این مجوز کاهش تدابیر قرنطینه را یک گروه زیرمجموعه فرماندهی کنترل بیماری بدون گرفتن دستور از نهادهای مافوق صادر کرده بود.

شهر ووهان از روز ۲۳ ژانویه که تعطیلات عید بهار چین شروع شد به دلیل شیوع کرونا کاملا با خارج قطع ارتباط شده و تدابیر بسیار سرسختانه قرنطینه در آن اجرا می شود و بعید به نظر می رسد مقام های چین تا زمانی که کرونا به طور کامل کنترل شود ، این مجوز را لغو و یا تدابیر قرنطینه را حتی به صورت نسبی کاهش دهند.

بر اساس دستور اول گفته شده بود برخی از چینی هایی که اهل مناطق دیگر غیراز ووهان هستند و علایم بیماری ندارند می توانند از شهر خارج شوند که حالا این مجوز لغو شده است و هیچکس حق خروج از شهر ندارد.

شهر ووهان ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و ۷۵ درصد از موارد مرگ و میر کرونا مربوط به این منطقه است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین شیوع کرونا را بزرگترین بحران این کشور از زمان تاسیس چین نو در سال ۱۹۴۹ میلادی دانسته است.

درزمان حاضر ۷۹ هزار و ۳۶۴ نفر که ۷۷ هزار و ۱۵۰ نفرشان در چین هستند به کرونا آلوده شده اند. از میان این افراد ۲۴ هزار و ۹۴۴ نفر درمان شده اند.

شمار فوتی های کرونا در دنیا به ۲ هزار و ۵۲۷ نفر و در چین به ۲ هزار و ۴۹۵ رسیده است. در ژاپن و کره جنوبی به ترتیب ۸۳۸ و ۷۶۳ مورد ابتلا و برای هرکدام ۴ و ۷ مورد مرگ ثبت شده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی در روز دوشنبه حاکی است که در ایران تاکنون ۴۳ مورد قطعی به کرونا به ثبت رسیده است و ۱۲ نفر جانشان را از دست داده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید