مجوز واردات کالای ته لنجی به جز لوازم خانگی کره‌ای در استان بوشهر صادر شد

    کد خبر :874952
مجوز واردات کالای ته لنجی به جز لوازم خانگی کره‌ای در استان بوشهر صادر شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: با پی‌گیری استاندار بوشهر مجوز سفر لنج‌های سفاری استان در قالب ته لنجی برای سه ماه آخر سال صادرشده و بعد از هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

محمد تقی ایرانی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه زندگی یک چهارم از جمعیت استان از طریق دریانوردی و به وسیله شناورهای صیادی و سفاری تامین می‌شود و از آنجا که یکی از مطالبات مردم بویژه جامعه هدف اعم از ملوانان، لنج‌داران، صاحبان بار، مغازه داران و رانندگان گرفتن مجوز سفر دوم بود به همین منظور و برای تنظیم بازار سه ماه آخر سال با پی گیری استاندار بوشهر مجوز لازم سفر برای این شناورها صادر شد.

وی بیان کرد: بر اساس این مجوز که از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ هشتم دیماه ۱۴۰۰ صادر و ابلاغ شده است؛ نوع کالای ورودی مطابق لیست ابلاغی گارگروه ماده ۱۲، آیین نامه ۱۰۰ قلم کالا و میزان آن نیز مشابه سفر اول ۳۰ وانت برای هر شناور تعیین شده است.

ایرانی اضافه کرد: منتهی استثنایی که در این مجوز هست با توجه به دستور مقام معظم رهبری ورود لوازم خانگی ساخت کشور کره ممنوع است و گمرک و بندر ضمن اطلاع رسانی مناسب باید تعهدی در خصوص امتناع از انتقال این کالاها از لنج‌داران بگیرند در غیر این‌ صورت بعنوان قاچاق ضبط می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: همچنین خروج کالای ته لنجی از استان ممنوع بوده و فقط برای تنظیم و تامین بازار استان خواهد بود و نیروی انتظامی ضمن همکاری برای روان سازی جابه جایی کالا در استان باید نسبت به کنترل مبادی خروجی نیز اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید