ماهواره نظامی کره جنوبی از فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب می‌شود

    کد خبر :731723

این ماهواره روز یکشنبه ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر) سوار بر موشک «فالکون ۹» شرکت فضایی «اسپیس ایکس» در یک بازه زمانی حدود سه ساعته که از ساعت پنج بعدازظهر به وقت شرق آمریکا آغاز می شود از مجموعه پرتاب ۴۰ در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فرستاده می شود.

طبق پیش بینی نیروی فضایی آمریکا، ۴۰ درصد احتمال بروز طوفان یا ابرهایی که می توانند با پرتاب تداخل داشته باشند، وجود دارد.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت فضایی اسپیس ایکس سه شنبه گذشته پرتاب این ماهواره را به تعویق انداخت و با انتشار پستی در توییتر نوشت که این شرکت با بررسی دقیق همه موارد محتاطانه عمل می کند.

از آنجایی که این ماهواره ارتباطاتی کره جنوبی که «آناسیس ۲» (ANASIS ۲) نام دارد، یک پروژه نظامی است اطلاعات اندکی در مورد آن منتشر شده است.

کیتلین جانسون معاون مدیر مرکز غیرانتفاعی «مطالعات استراتژیک و بین المللی» در واشنگتن دی. سی گفت: کره جنوبی ماهواره مشابه ای را در سال ۲۰۱۳ پرتاب کرد اما این ماهواره به درستی مستقر نشد و در فضا گم شد.

وی افزود: برنامه فضایی ارتش کره جنوبی نوظهور و بسیار محدود است. به نظر می رسد که آناسیس ۲ اولین ماهواره کاملا طبقه بندی شده نظامی آنها باشد.

مدیر مرکز غیرانتفاعی «مطالعات استراتژیک و بین المللی همچنین گفت: این ماهواره به احتمال زیاد مستقیما بر روی شبه جزیره کره قرار می گیرد و ارتباطات ایمن را برای سربازان فراهم می کند.

جانسون خاطرنشان کرد: از زمان جنگ خلیج فارس، هنگامی که ارتش آمریکا از فناوری فضایی خود به صورت بسیار مؤثری استفاده کرد، سایر کشورها متوجه شده اند که می توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند.

بر اساس اطلاعات حفظ شده توسط «اتحادیه دانشمندان نگران»، در دانشگاه کمبریج در آمریکا، کره جنوبی ۱۲ ماهواره در مدار زمین دارد.

به گزارش ایرنا، «اتحادیه دانشمندان نگران» (Union of Concerned Scientists)، یک اتحادیه آمریکایی است که در سال ۱۹۶۹ با هدف خلع سلاح و حفظ محیط زیست در دانشگاه کمبریج در آمریکا تأسیس شد. این اتحادیه ۲۵۰ هزار عضو دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید