مانور بزرگ دلالان برای افزایش قیمت خودرو در فضای مجازی/ نهاد های نظارتی هشیار باشند

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۴۹
    کد خبر :530371

در هفته های اخیر افزایش شدید و افسارگسیخته قیمت خودرو موجب شگفتی و تاسف برخی فعالان بازار خوردو شده است .به اعتقاد آنها این افزایش بیشتر ناشی از جو روانی در بین افکار عمومی هست که ادامه روند آن  باعث بروز هرج و مرج  و نوسانات بیشتر در بازار خودرو خواهد شد .

یکی از عوامل ایجاد جو روانی  در بین مردم سایت ها و شبکه های مجازی هستند که به لحاظ در دسترس بودن آنها ،زمینه مناسبی برای سوء استفاده دلالان هستند .

این روزها بازار نابسامان خودرو بازیچه دست دلالانی قرار گرفته است که با کمک تیم ها و کابران اینترنتی خود تلاش دارند تا خودرو های  احتکار شده خود را به بهایی گزاف به مصرف کننده بفروشند گوه این موضوع آگهی ها ، پست ها و کامنت های جعلی و هدفداری است که در سایت و شبکه های مجازی دست به دست می چرخند تا با ایجاد موج نگرانی از آینده قیمت خودرو؛ از آب گل آلود آن ماهی های طلایی بگیرند.

ارایه قیمت های نجومی و غیر واقعی کاربران جعلی در برخی از سایت ها مانند بامادیوارشیپور و… تداعی کننده  افزایش لحظه به لحظه قیمت ها در بازار خودرو هست که فی نفسه باعث تشدید نگرانی مردم نسبت به بازار خودرو می شود.

در کنار این آگهی ها و پست های مختلف در شبکه های اجتماعی ، برخی رسانه ها نیز با انتشار قیمت های غیر واقعی سایت های مذکور و کامنت ها و پست ها های شبکه های اجتماعی ،به داغ تر شدن این بازار مکاره دامن می زنند.

در این شرایط حساس ،انتظار افکار عمومی نظارت دوچندان نهاد های متولی است که نگذارند سواستفاده کتتدگان این بازار بیش از این افکار عمومی را بازیچه فریب کاری و سوء استفاده های خودشان قرار دهند.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید