لکسوس NX 2022 لباس جدید بر تن کرد/ تصویر

    کد خبر :818404

شرکت لکسوس که برندی تابع تویوتا بوده و محصولات لوکس این کمپانی ژاپنی را تولید می‌کند، به تازگی نسل جدید NX را رونمایی کرد. کراس اووری که طراحی جدیدی نسبت به نسل قبل پیدا کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–نسل جدید کراس‌­اور لوکس ساخت لکسوس یعنی NX، با مدل 2022 و برخی تغییرات اساسی به میدان آمده تا موفقیت مدل قبلی را ادامه دهد. تولید لکسوس NX جدید از سه ماهه سوم 2021 آغاز خواهد شد. انتظار می­رود شرکت سازنده در زمان نزدیک به عرضه، قیمت این محصول را اعلام نماید.

چهره لکسوس NX جدید را می­‌توان طرحی تکامل یافته از چهره نسل فعلی دانست. با وجود شباهت میان فرم کلی بدنه این دو خودرو، طرح جدید چراغ‌های جلو و عقب، حروف بزرگ LEXUS در عقب بدنه و برخی خطوط متفاوت طراحی در نمای جانبی، NX جدید را از مدل قبلی متمایز نموده است.یکی از مهمترین تغییرات فضای کابین، تعویض سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر و رابط کاربری جدید بوده که از سوی سازنده با نام Lexus Interface معرفی شده است.

ابعاد نمایشگر استاندارد 9.8 اینچ است که با پرداخت مبلغ بیشتر به 14 اینچ افزایش پیدا می­‌کند. با وجود افزایش ابعاد نمایشگر، دکمه­‌های فیزیکی مربوط به کنترل سیستم تهویه یا سیستم صوتی همچنان وجود دارد.

نمایشگر 7 اینچی پشت آمپر و گرمکن صندلی­‌های ردیف جلو به صورت استاندارد نصب شده درحالی‌که نمایشگر 10 اینچی هداپ دیسپلی و گرمکن صندلی­‌های عقب به صورت آپشن قابل دریافت است.ترکیب رنگ فضای داخلی را می­‌توان از میان مشکی، مشکی و کرم تیره، پالومینو و قرمز Rioja NuLuxe انتخاب کرد، ضمن­‌این‌که برای تریم داخلی هم روکش چوب مشکی Black Open Pore یا قطعات منشوری 3 بعدی به رنگ مشکی قابل سفارش است. سقف پانوراما شیشه‌­ای با قابلیت باز شدن هم یکی دیگر از ویژگی­‌های جدید کابین لکسوس NX است.نسل جدید لکسوس NX به سامانه ایمنی Safety System+ 3.0 انحصاری برای محصولات لکسوس مجهز شده است که تمام تجهیزات موجود در نسل قبل را با چند سامانه جدید همراه کرده است.

دستیار فرمان در مواقع اضطراری با قابلیت ترمز و تغییر جهت فرمان برای کاهش ریسک تصادف، تشخیص خودرو و عابرین پیاده در کنار خودرو و ترمز برای جلوگیری از برخورد، سامانه پیشگیری از برخورد با قابلیت شناسایی حرکت خودرو از طرف مقابل و فعال نمودن ترمز، از مهمترین موارد این سامانه است. علاوه‌براین رادار کروزکنترل لکسوس NX جدید هم بروزرسانی شده و می­تواند سرعت مناسب و هماهنگ با ترافیک اطراف را برای خودرو انتخاب نماید.چهار گزینه برای نصب در زیر کاپوت لکسوس NX پیشنهاد شده است.

اولین نمونه، پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر است، که 203 اسب­‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌های نسخه پایه این خودرو یعنی NX250 منتقل می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت NX250 در دو نسخه دیفرانسیل-جلو و چهارچرخ محرک به ترتیب 8.2 و 8.6 ثانیه اعلام شده است.

گزینه بعدی، NX350 است که به پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده و 275 اسب‌­بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک در اختیار راننده قرار می‌­دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل برابر با 6.8 ثانیه اعلام شده است. اما نسخه پلاگین هیبرید از کراس‌اور لکسوس، با نام NX450h+ معرفی و از پیشرانه مشترک با NX350h بهره‌­مند شده است. متاسفانه برند ژاپنی از اعلام مشخصات دقیق این مدل خودداری کرده است، اما بازدهی بخش برقی آن را مشابه یک یشرانه 2 لیتری درون­‌سوز دانسته است. علاوه‌براین‌ها، شتاب صفر تا صد کیلومتر و شعاع پیمایش در حالت تمام برقی هم به ترتیب 6 ثانیه و 58 کیلومتر برآورد شده است.

شارژر 3.3 کیلووات که به صورت استاندارد برای NX450h+ ارائه شده، زمان شارژ باتری این خودرو با جریان 240 ولت را به 4.5 ساعت محدود می‌­کند. در صورت اتصال با شارژر سفارشی 6.6 کیلووات، زمان موردنظر به 2.5 ساعت کاهش می‌یابد.پکیج هندلینگ F Sport برای مدل‌های NX350 و NX450h+ قابل سفارش است و سیستم تعلیق تطبیق‌­پذیر، رینگ‌های 20 اینچی مشکی براق، طرح اسپرت سپرهای جلو و عقب، قطعات همرنگ بدنه، طرح اسپرت صندلی­‌ها و فرمان، ترکیب رنگ مشکی و قرمز Circuit NuLuxe و تریم قطعات آلومینیوم گرافیت را شامل می‌­شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید