جدیدترین اخبار
20 شهریور 1398 ساعت 14:00 اقتصادی کد خبر :606810

لوگوی جدید فولکس واگن رونمایی شد

لوگوی جدید فولکس واگن با شعار عصر جدیدی در تاریخ شرکت و تولید خودروهای برقی، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد.

گروه خودروسازی فولکس واگن در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹، دوران جدیدی را آغاز کرد؛ عصر فناوری برقی بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان، با تغییر لوگوی برند همراه شده است. مقامات فولکس واگن اعلام کردند که لوگوی شرکت با حرکت به‌سوی تولید خودروهای برقی، عرضه‌ی سومین محصول مهم تاریخ شرکت و فراموش‌کردن مشکلات گذشته در رسوایی آلایندگی، بازطراحی می‌شود.

از سال ۲۰۰۰ و با کمی تغییر در سال ۲۰۱۲، فولکس واگن از لوگوی سه‌بعدی با ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده می‌کند، اما با رونمایی از خودرو برقی ID.3، ظاهر کلی برند تغییر کرد. لوگوی جدید، طرحی بسیار ساده و دو‌بعدی دارد؛ به‌طور کلی، تمام خطوط استفاده‌شده در این طرح، نازک‌تر شده‌اند اما «VW» هنوز هم به‌راحتی مشاهده می‌شود. لوگوی جدید در محصولات مختلف می‌تواند با رنگ‌های متنوع باشد و پس‌زمینه‌ی طرح، هم‎رنگ بدنه‌ی خودرو خواهد بود. مثلا در مدل‌های GTI، رنگ لوگو قرمز خواهد بود.

هدف اصلی در طراحی لوگوی جدید، اشاره به عصر تازه‌ی خودروهای برقی، جوان‌تر شدن، دیجیتال و مدرن بودن است. طرح کلی تاحدودی مشابه لوگوی دهه‌ی ۱۹۶۰ فولکس واگن است اما برای اولین‌بار، W به دایره‌ی لوگو چسبیده نیست. فرایند طراحی این لوگو طی دو ماه با مشارکت ۱۹ تیم داخلی و ۱۷ شرکت خارجی شکل گرفته است و قدم بزرگ بعدی، جایگزینی طرح جدید با نمونه‌ی فعلی خواهد بود. مدیران ارشد خودروساز مطرح آلمان اشاره کرده‌اند که تعویض لوگوی جدید با طرح فعلی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی در جهان خواهد بود.

این ادعا چندان دور از واقعیت نیست؛ فولکس واگن در ۱۵۴ کشور جهان نمایندگی، شعبه، فروشگاه و خدمات پس از فروش دارد. به‌طور کلی فولکس واگن باید در سراسر جهان، حدود ۷۰ هزار لوگو را در نزدیک به ۱۰ هزار مراکز فروش و خدمات تعویض کند. باتوجه به ابعاد گسترده‌ی این پروژه، مدیران ارشد فولکس واگن انتظار دارند که جایگزینی لوگوی جدید در تمام کشورها تا اواسط سال ۲۰۲۰ انجام شود. در ادامه، نگاهی کوتاه به لوگوی برند فولکس واگن در سال‌های گذشته تا امروز خواهیم داشت.
اولین لوگو؛ سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۳۹

اولین لوگوی تاریخ فولکس واگن، همان‌طور که کاملاً مشخص است، نمادی از تولد شرکت به‌عنوان تولیدکننده‌ی خودروی مردمی در آلمان نازی با دستور آدولف هیلتر است. حروف V و W مشابه لوگوی مدرن، داخل یک دایره قرار گرفته‌اند؛ اما طرح سواستیکا یا گردونه‌ی خورشید (Swastika) پیرامون «VW» نقش بسته است. طراح اولین لوگوی فولکس واگن، فرانس زاوِر رایمشپیس بود که پیشرانه‌ی بیتل هم از طرح‌های خلاقانه او محسوب می‌شود.
دومین لوگو؛ سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵

پس از دو سال، لوگوی فولکس واگن در جریان جنگ جهانی دوم تغییر کرد. در لوگوی سال ۱۹۳۹، طرح کلی «VW» و چرخ‌دنده‌ی دور آن حفظ، اما گردونه‌ی خورشید حذف شد. لوگوی دوم تاحدودی مشابه طرح‌های مدرن برند است؛ البته این طرح تقریبا فقط روی خودروهای بازمانده از نظامی جنگ جهانی دوم دیده می‌شود، چرا که فعالیت فولکس واگن محدود به تولید ماشین‎‌آلات جنگی شده بود.

سومین لوگو؛ سال ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۰

سومین لوگوی فولکس واگن پس از جنگ جهانی دوم تا دهه‌ی ۱۹۶۰ روی خودروهای این شرکت وجود داشت؛ این لوگو با مدل‌هایی مثل بیتل و ون‌های T1 ماندگار و ۱۵ سال استفاده شد. در این طرح، چرخ‌دنده کاملاً حذف شد و با تأکید بر سادگی، تنها حروف V و W بزرگ‌تر شدند.
چهارمین لوگو؛ سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۷

تنها لوگوی تاریخ فولکس واگن که طرح مربعی داشت، در دهه‌ی ۱۹۶۰ استفاده شد. دلیل اصلی تغییر لوگو در آن زمان، گسترش فعالیت فولکس واگن به بازارهای جدید و بیشتر در جهانی، به‌خصوص آمریکای شمالی بود.
پنجمین لوگو؛ ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۸

در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰، طرح مربعی از لوگوی فولکس واگن پاک شد؛ لوگوی جدید، تاحدودی مشابه طرح پس از جنگ جهانی دوم بود، اما رنگ سیاه و سفید به آبی تغییر پیدا کرد. رنگ آبی تا لوگوی سال ۲۰۱۲ هم استفاده شد.
ششمین لوگو؛ ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹

فولکس واگن در دهه‌ی ۱۹۷۰، محصولات جذابی مثل K70، گلف و پاسات را به خط تولید اضافه کرد و برای صادر کردن خودروهایش به کشورهای جدید آماده شد. لوگوی جدید هنوز هم ساده و دو‌بعدی بود، اما رنگ‌بندی تغییر کرد؛ رنگ پس‌زمینه آبی و رنگ حروف VW سفید و یک مرز دایره‌ای به اطراف طرح اضافه شد.
هفتمین لوگو؛ سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰

از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰، سه تغییر در لوگوی فولکس واگن ایجاد شد. رنگ‌بندی آبی روشن و خطوط نازک‌تر از تغییرات مهم بودند و دراصل در این دوره، لوگوی کاملاً جدید طراحی نشد.
هشتمین لوگو؛ سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲

با آغاز دهه‌ی ۲۰۰۰، فولکس واگن از لوگوی سه‌بعدی با طرح دایره‌ای استفاده کرد. رنگ آبی در لوگوی ۲۰۰۰ تیره‌تر شد؛ البته از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ نسخه‌ی دوم از این لوگو در محصولات فولکس واگن استفاده می‌شد که تغییر بزرگی نداشت.
نهمین لوگو؛ سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹

آخرین لوگو پیش از آغاز عصر خودروهای برقی فولکس واگن، طرحی است که تا امروز استفاده شده است. در لوگوی ۲۰۱۲ سه‌بعدی بودن طرح واضح‌تر بود، البته ابعاد کلی کوچک‌تر شد.
دهمین لوگو؛ آینده‌ی فولکس واگن

دهمین لوگو، مشابه طرح‌های گذشته است اما ساده‌تر و پخته‌تر به‌نظر می‌رسد.

روی خط خبر

  • وزارت بهداشت: هنوز هیچ پروتکل بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم ابلاغ نشده است
  • رمدسیویر و فاویپیراویر بیمه می‌شوند؟
  • کودکان تهران صاحب سینمای تخصصی می شوند
  • اولین هایپرمارکت پسماند خشک کشور افتتاح شد
  • قم دوباره قرمز شد
  • عضو جامعه روحانیت: احمدی‌نژاد مهره سوخته است
  • تجمع بیش از ۱۰ نفر در دانشگاه‌ها ممنوع شد
  • مدیران کدام دستگاه‌ها سال 97 حقوق نجومی گرفتند
  • قیمت جدید دلار و دیگر ارزها در صرافی‌; سه شنبه 14 مرداد 99
  • نگهداری غیرقانونی مبالغ جرایم رانندگی در حساب بانک‌ها
  • گوگل نسل جدید گوشی تلفن همراه پیکسل را معرفی کرد
  • دیدار وزیرخارجه امارات با مقام آمریکایی و رایزنی درباره ایران
  • ماجرای خودروهای دپو شده در بابل چیست؟
  • روحانی: القای ناکارآمدی دولت، محور اصلی جنگ روانی دشمنان است
  • پروتکل بهداشتی کنکور ابلاغ شد
  • گذرنامه‌‌های گردشگری و زیارتی تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • وزارت بهداشت :استفاده از طبل و سنج و دمام برای برگزاری مراسم محرم ممنوع شد
  • واکنش وزیر کشور به ادعای فروش جزایر ایرانی به چین
  • وزارت بهداشت با جریمه مالی افرادی که ماسک نمی‌زنند موافقت کرد
  • خودتحریمی کُره در بازار ایران
  • متهمان حیوان‌آزاری به شلاق محکوم شدند
  • قیمت جدید انواع سکه و طلا ; سه شنبه 14 مرداد 99
  • یک زن سارق سیم تلفن های آبادان!
  • آغاز تکمیل اطلاعات متقاضیان وام ودیعه مسکن
  • پیش بینی آخر هفته بارانی برای ۱۱ استان
  • آخرین آمار ضریب نفوذ اینترنت در ایران
  • ادامه خشم بزرگترین آتش‌سوزی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰
  • خبر بد وزیر اقتصاد برای جاماندگان سهام عدالت
  • حاشیه‌سازی ملک‌ ریاست‌جمهوری در جماران همچنان ادامه دارد
  • توضیحات فیس‌بوک درباره فیلم مستی نانسی پلوسی
  • Ad