لندن سفر اتباع پاکستان به انگلیس را ممنوع کرد

    کد خبر :797778

دولت انگلیس به دلیل آنچه که تشدید نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا عنوان شده، پاکستان را در فهرست قرمز ممنوعیت سفر به انگلستان قرار داد.

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه اعلام کردند که ورود اتباع این کشور به انگلیس از جمعه آینده (۹ آوریل) ممنوع اعلام شده و تنها شهروندان انگلیسی و یا دارندگان تابعیت این کشور مجاز به سفر به مقصد انگلیس خواهند بود.

سفیر انگلیس در پاکستان با اعلام ممنوعیت سفر اتباع پاکستانی به مقصد شهرهای انگلیس گفت: افرادی که مجاز به سفر هستند باید ۱۰ روز در قرنطینه بسر ببرند.

پاکستان در کنار فیلیپین، کنیا و بنگلادش در لیست قرمز ممنوعیت سفر به انگلیس قرار گرفته است.

پاکستان درپی موج سوم شیوع ویروس کووید-۱۹ به ویژه کرونای نوع انگلیسی برنامه جلوگیری از ورود مسافران از ۱۲ کشور از جمله انگلیس را به اجرا گذاشت.

ستاد ملی مدیریت عملیات و مبارزه کرونا در پاکستان از اول فروردین (۲۱ مارس) دستور ممنوعیت ورود مسافران از ۱۲ کشور از جمله انگلیس، آفریقای جنوبی و تانزانیا را به اجرا گذاشت.

به گزارش ایرنا، مسوولان پاکستانی به شدت نگران پیامدهای شیوع موج سوم کرونا در این کشور هستند که به گفته «عمران‌خان» نخست وزیر، کرونا نوع انگلیسی عامل اصلی این موج در پاکستان است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۵ هزار و ۲۳۴ نفر در مناطق مختلف پاکستان به ویروس کرونا ثبت شد و ۸۳ نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند. در چنین وضعیتی مسوولان بهداشت پاکستان نگران افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا و چالش درمان بیماران هستند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید