لئوناردو دی کاپریو با فیلمی به رنگ سبز می آید

    کد خبر :716375

«و ما سبز می شویم» اثر «لئوناردو دی کاپریو» مستندی درباره ظهور مسابقات اتومبیلرانی برقی فرمول E، به طور انحصاری در ایالات متحده در سایت «هولو»(Hulu) پخش می شود.

این فیلم که ظهور مسابقات اتومبیلرانی برقی فرمول E را به تصویر کشیده، در تاریخ 4 ژوئن به نمایش درخواهد آمد.

فیشر استیونز، برنده اسکار و مالکوم وِنویل کارگردانی این فیلم را بر عهده داشتند.

لئوناردو دی کاپریو، که پیش از این با فیشر از قبل همکاری کرده، این مستند را که در مورد مبارزه با گرم شدن کره زمین و آلودگی هوا است را در شرکتش با عنوان «Appian Way banner» تهیه کرده است.

این مستند نگاهی به پشت صحنه مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی فرمول E دارد و شرح می دهد که چگونه طرح پیشگامانه مسابقه با اتومبیل های برقی سازگار با محیط زیست، چگونه از زمان آغاز فعالیت در سال ۲۰۱۴ به سریعترین مسابقه در نوع خود در جهان تبدیل شده است.

لئوناردو دی کاپریو در سپتامبر ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد.

به گزارش فارس ،او فعالیت‌های وسیعی را برای منابع طبیعی به خصوص در حفظ و نگه‌داری گوریل‌ها انجام می‌دهد و نیز تقبل بخشی از کمک‌های بیمارستان لس آنجلس که مخصوص کودکان سرطانی‌است را به عهده دارد. وی در سپتامبر ۲۰۱۴ به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد. از سال ۱۹۹۸ تاکنون همواره برای حفظ محیط زیست تلاش کرده‌است و در بنیادی که با نام او راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند.

او در اکتبر ۲۰۱۴ برای ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و همچنین متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و ۵ اقیانوس زمین، ۲ میلیون دلار کمک کرد، مجموع کمک‌های مالی وی در این زمینه به بیش از ۳ میلیون دلار می‌رسد.

دی‌کاپریو در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان، به صورت خصوصی دیدار کرد. این دو نفر در مورد نگرانی‌ها در زمینه محیط زیست سخن گفتند و لئوناردو دی‌کاپریو از طرف مؤسسه خیریه‌اش چکی را به پاپ اهدا کرد. او همچنین کتاب آثار هیرونیموس بوش، نقاش قرن پانزدهم میلادی را به پاپ هدیه داد. در عوض پاپ هم نسخه‌ای جلد چرمی از لوداتو سی، بخشنامه‌ای که در خصوص محیط زیست نوشته، و کتاب پیشینش «لذت تعالیم مسیح» را به لئوناردو دی‌کاپریو تقدیم کرد.

فعالیت‌های زیست محیطی دی کاپریو منتقدانی نیز دارد که او را به دورویی و ریاکاری متهم کرده‌اند و بیان داشتند که: دی کاپریو از حفظ محیط زیست و گرمایش زمین سخن می‌گوید در حالی که خودش در یات‌های عظیم(قایق های تفریحی مجلل و گران قیمت) مهمانی می‌گیرد و با جتهای خصوصی‌اش مسافرت می‌کند که مصرف سوخت بالایی داشته و برای محیط زیست مضرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید