قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۱

    کد خبر :812223
قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۳۳ سنت معادل ۲ درصد افزایش به ۶۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.
همزمان با احتمال وقوع یک طوفان گرمسیری در خلیج مکزیک قیمت نفت روز جمعه و پس از 3 روز کاهش شاهد جهش 2 درصدی بود، اما با توجه به پیشرفت در مذاکرات هسته ای و احتمال بازگشت نفت ایران به بازار همچنان در مسیر افت هفتگی باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 33 سنت معادل 2 درصد افزایش به 66 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات جلسه گذشته با یک دلار و 64 سنت معادل 2.65 درصد رشد به 63 دلار و 54 سنت رسید.

به گفته مرکز ملی طوفان آمریکا، یک سامانه آب و هوایی در غرب خلیج مکزیک تشکیل شده که به احتمال 40 درصد طی 48 ساعت آینده تبدیل به یک طوفان ویرانگر خواهد شد.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در گروه پرایس فیوچرز گفت، احتمال وقوع طوفان در آستانه تعطیلات آخر هفته که می تواند سبب تعطیلی فعالیت های تولیدی شود موجب افزایش خرید نفت از سوی تجار شده است.

اما احتمال بازگشت حداقل یک میلیون بشکه از نفت ایران به بازار نفت تا پایان تابستان امسال سبب شد تا رشد قیمت بیشتری رخ ندهد.

پس از آنکه رئیس جمهوری ایران اعلام کرد آمریکا آماده لغو تحریم های نفتی، بانکی و کشتیرانی علیه تهران است قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد رشد 3 درصدی بود.

به گزارش تسنیم، همزمان با رشد قیمت نفت شرکت های انرژی آمریکایی برای چهارمین هفته متپالی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را افزایش داده اند.

بر اساس گزارش موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری که نشان دهنده وضعیت آینده تولید انرژی در آمریکاست در هفته منتهی به 21 ماه می با 2 مورد افزایش به 455 سکو رسیده که بالاترین تعداد ثبت شده از آوریل 2020 تاکنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید