قهرمان المپیک وارد می‌شود / ۳ فرنگی‌کار ایرانی روی تشک می‌روند

  • ورزشی
  • شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰
    کد خبر :851512
قهرمان المپیک وارد می‌شود

محمدرضا گرایی امروز و در سومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روی تشک می‌رود.

محمدرضا گرایی، میثم دلخانی و رامین طاهری ۳ نماینده کشتی فرنگی ایران در روز سوم مسابقات جهانی نروژ خواهند بود. امروز محمدرضا گرایی در حالی روی تشک مسابقات جهانی می‌رود که حدود ۲ ماه پیش موفق شده مدال طلای المپیک را در این وزن کسب کند. در ادامه با رقبا و شرایط کشتی‌گیران ایران در این رقابت‌ها آشنا می‌شوید.

۶۳ کیلوگرم؛ میثم دلخانی

هر ۳ کشتی‌گیر ایران در روز سوم مسابقات جهانی نروژ ۲۰۲۱ قرعه مناسبی دارند. میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی آلمان و آمریکا می‌رود. دلخانی در مسابقات جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ ملی‌پوش ایران بود و نتوانست مدالی کسب کند. او مدال طلای امیدهای آسیا و امیدهای جهان را در کارنامه خود دارد. دلخانی در این وزن جایگزین علیرضا نجاتی شده که در المپیک عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست مدالی کسب کند. کسب مدال در این وزن برای دلخانی دور از دسترس نیست.

۶۷ کیلوگرم؛ محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در یک‌هشتم نهایی مقابل شیمویامادا از ژاپن کشتی می‌گیرد. گرایی تنها طلایی کشتی ایران در بازی‌های المپیک توکیو برای کسب اولین مدال جهانی خود پا به مسابقات نروژ گذاشته است. او که مدال طلای قهرمانی آسیا و مدال طلای امیدهای جهان را نیز در کارنامه خود دارد، در جهانی ۲۰۱۸ مجارستان عضو تیم ملی بود اما نتوانست مدالی کسب کند. روند صعودی گرایی در سال‌های اخیر این نوید را می‌دهد که این بار با دست پر از مسابقات جهانی بزرگسالان به کشور بازگردد.

۸۷ کیلوگرم؛ رامین طاهری

رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم در دور نخست به مصاف میهاییل برادو از مولداوی می‌رود و در صورت برتری در یک‌هشتم نهایی با برنده بی سلطانوف از دانمارک و آلن گترسیا از آمریکا مبارزه می‌کند. طاهری در جهانی قزاقستان ملی‌پوش ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم بود اما نتوانست مدالی کسب کند. دارنده ۳ مدال طلای قهرمانی آسیا در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه محمد بنا بوده و باید دید چطور جواب اعتماد سرمربی تیم ملی را در مسابقات جهانی نروژ خواهد داد. کشتی‌گیران ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم ۳ بار فرصت داشتند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند که نهایتا موفق نبودند و تیم فرنگی ایران بدون نماینده در این وزن راهی توکیو شد. یکی از آن ۳ فرصت کسب سهمیه، توسط همین رامین طاهری از دست رفت.

همشهری‌آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید