قضات کارنامه‌دار می‌شوند/ راه‌اندازی سامانه نظارت الکترونیک در قوه قضائیه

    کد خبر :693932

رئیس قوه قضائیه دستورالعمل نحوه ارزشیابی عملکرد کارکنان دستگاه قضایی را برای اجرا ابلاغ کرده که به استناد آن، عملکرد قضات و کادر اداری قوه قضائیه بر اساس کارنامه‌‌ای یکساله، ارزیابی خواهد شد.

دستورالعمل ساماندهی و نحوه اعمال نتایج ارزشیابی کارکنان دستگاه قضایی دارای 17 ماده و 6 تبصره است که توسط آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس ماده 3 این دستورالعمل، تمام کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته اعم از قضات، کارمندان، مدیران قضایی و اداری مشمول این دستورالعمل هستند که مراجع ارزشیابی برای قضات، معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات و برای کادر اداری قوه قضائیه، اداره کل نظارت و ارزشیابی اداری معاونت منابع انسانی است.

بر اساس این دستورالعمل، نمره ارزشیابی قضات و کارکنان در 5 سطح عالی (100 تا 90)، خیلی خوب (90 تا 80) خوب(80 تا 70) متوسط (70 تا 50) و ضعیف (کمتر از 50) طبقه‌بندی و در کارنامه‌های قضایی و اداری منعکس می‌شود.

هرگونه ارتقا، انتصاب و تشویق قضات و کارمندان بر اساس نتایج این کارنامه و وضعیت منعکس در سامانه نظارت الکترونیک خواهد بود.

به گزارش تسنیم ،همچنین بر اساس ماده 11 این دستورالعمل، در صورتی که عملکرد قضات پایین‌تر از حد انتظار باشد، به متظور ارتقا کارآمدی و رفع ضعف‌های رفتاری و عملکردی، معاونت نظارت و ارزشیابی قضات به ترتیب اقدام به تذکر، گذراندن دوره آموزشی، تغییر سمت، تغییر محل خدمت، تنزل پایه و طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صلاحیت، مخالفت با ارتقای پایه قضایی یا گروه شغلی و اعلام اسامی به مدیران مافوق می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید