شاهد قاچاق دارو به کشور‌های همسایه هستیم/ دلیل: ارز ۴۲۰۰ تومانی

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴
    کد خبر :748229

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: در حال حاضر شاهد قاچاق دارو به کشور‌های همسایه هستیم. از جمله دلایل این موضوع، قیمت پایین دارو در ایران نسبت به کشور‌های همسایه است. دلیل آن هم یارانه‌ای است که دارو در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف حتما باید بیمه‌های خدمات درمانی را سروسامان داد. بیمه‌ها باید سازوکار‌ها و زیرساخت‌های این موضوع را فراهم کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس با بیان اینکه بیمه‌های خدمات درمانی باید پوشش‌های بیمه‌ای دارو را افزایش دهند، گفت: مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد از طریق بیمه می‌تواند به دارو اصابت کند و پوشش بیمه‌ای دارو افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: البته منابع مالی حاصل شده از مسیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید بدون وقفه و مرتب به بیمه‌های خدمات درمانی پرداخت شود. هرگونه فاصله و تعلل در پرداخت‌های این موضوع، زمینه‌ساز تشویش و نگرانی مردم خواهد شد.

به گزارش دانشجو، نوری در پایان تصریح کرد: اختصاص منابع حاصل از یارانه دارو به مصرف کننده‌های واقعی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل در این زمینه باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید