جدیدترین اخبار
9 فروردین 1398 ساعت 14:30 دانش و فناوری کد خبر :513081

قابلیت جدید امنیتی فیس بوک از راه رسید

فیس بوک ابزاری را گسترش می دهد که به کاربران امکان می دهد تبلیغات را بررسی و انتخاب کنند. این امکان در راستای افزایش امنیت فیسبوک و با هدف کاهش ناراحتی کاربران از تبلیغات انجام می شود.

با کمک این ویژگی کاربران می توانند تبلیغات فعال در صفحات فیس بوک را حذف کنند، حتی اگر این تبلیغات سیاسی نباشند.

این غول تکنولوژی اعلام کرد که در حال گسترش یک پایگاه داده عمومی است که به مردم امکان می دهد اطلاعات مربوط به تبلیغات سیاسی یا اطلاعات مرتبط با مسائل مهم کشور را جستجو و پیدا کنند.این اطلاعات در پایگاه داده های مشخصی ذخیره شده که تمام آگهی های فعال در صفحات خاصی از فیس بوک را نمایش می دهد.

به گزارش انتخاب،درست است که صفحات فیس بوک، شبیه به هم هستند اما تبلیغات فیسبوک بر اساس پروفایل های افراد مجزا هستند، چگونگی کسب و کارها، گروه ها و پروفایل های عمومی در شبکه های اجتماعی هریک تبلیغاتی خاص دریافت می کنند. تا پیش از این، کاربران فیسبوک مجبور به بازدید از صفحه “اطلاعات و تبلیغات”برای پیدا کردن آگهی های اجرا شده در صفحات خود بودند اما در حال حاضر افرادی که از کتابخانه آگهی بازدید می کنند، می توانند فقط کلمات کلیدی، را در صفحه جستجو کنند. آنها همچنین قادر به گزارش یک آگهی درون کتابخانه تبلیغاتی برای نقض قوانین شبکه اجتماعی هستند.

مدیر محصولات فیس بوک، در یک پست وبلاگی گفت: “درخشش نور روشن(شفاف سازی) روی تبلیغات و صفحات ما در فیس بوک کمک می کند که ما و تبلیغ کنندگان بیشتر از گذشته پاسخگو باشند.”

فیسبوک ابزارهای جدید شفافیت تبلیغات را در سال گذشته پس از انتقاد از این موضوع که این شرکت اقدامات کمی برای جلوگیری از دخالت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده انجام داده است، راه اندازی کرد. این شبکه اجتماعی کشف کرد که ترول های روسیه بیش از 3000 آگهی بین سال های 2015 تا 2017 را خریداری کرده اند تا قبل و بعد از انتخابات اختلاف نظر رای دهندگان را بپوشانند.

از آن زمان، فیس بوک تلاش های خود را برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات افزایش داده است. بنابراین افرادی که تبلیغات سیاسی را جستجو می کنند، می توانند ببینند چه افرادی برای آگهی چه مبالغی پرداخت می کنند، چه مقدار هزینه یک سازمان برای تبلیغ صرف شده و چه افرادی یک آگهی را دیده اند. این اطلاعات در یک بخش جدید به نام “شفافیت صفحه” در صفحات فیس بوک موجود خواهد بود.

این شرکت همچنین دسترسی به داده های آرشیوهای تبلیغاتی را گسترش می دهد تا دیگران بتوانند تبلیغات سیاسی یا مسائل را تجزیه و تحلیل کنند. ابزارهای تبلیغاتی سیاسی فیس بوک برای اولین بار در ایالات متحده راه اندازی شد، اما به کشورهای دیگر از جمله بریتانیا، برزیل، هند، اوکراین و اسرائیل نیز رسیده است.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • شدت تخریب انفجار بیروت را با پهپاد ببینید/ فیلم
  • مجلس سهام عدالت جدید را تصویب کند اجرا می‌کنیم
  • قرائت فرانسه از جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی مطابق گزارش ما بود
  • زمان واریز و برداشت یارانه نقدی مرداد 99
  • جزئیات پذیره نویسی در صندوق دارا دوم اعلام شد
  • پرش ۴۵ هزار واحدی شاخص کل /چه نمادهایی سرخ‌پوش بودند؟
  • تهران ۵ درجه گرمتر می‌شود
  • هما مجوز پرواز آلمان را گرفت
  • زلزله ۵.۱ ریشتری گیلانغرب را لرزاند
  • دستورالعمل مراسم عزاداری محرم ابلاغ شد
  • چه بیمارانی بیشتر در معرض کرونا هستند؟ /اینفوگرافیک
  • درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلتر توییتر
  • مراجعه به دفترخانه برای نقل و انتقال خودرو اختیاری است
  • طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین
  • ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ کدام است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۹
  • اظهارات مهم وزیر آمورش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس، رتبه بندی و حقوق معلمان
  • دلیل گرانی مرغ چیست؟
  • مولاوردی به ادعای میلیاردی فتاح واکنش نشان داد
  • توئیتر رقیب مایکروسافت برای خرید تیک تاک شد
  • تامین امنیت فروشگاه‌ها با محصولات دانش‌بنیان
  • استقلال و پرسپولیس کی وارد بورس می‌ شوند؟
  • قالیباف: کنکور سراسری بعد از اطمینان از رفع مشکلات برگزار شود
  • هشدار نسبت به کاهش شدید درآمدهای صادراتی ناشی از شیوع کرونا/ درآمد امسال فقط 30 میلیارد دلار خواهد بود
  • آلودگی هوا طی شبانه‌روز گذشته در تهران
  • ایران به دنبال سلطه بر بازار ارزهای مجازی
  • بی‌خبری مسئولان از توقیف کشتی ایران
  • شورش در لبنان؛ تصرف برخی وزارتخانه‌ها به دست معترضان
  • جواد خیابانی بازیگر فیلم شهاب حسینی شد
  • سکسکه هم به علائم کرونا اضافه شد
  • Ad