فناوری لیزری به آتش نشان ها می گوید که دقیقا کجا بروند

    کد خبر :403064

زمانی که آتش نشان ها به یک خانه در حال سوختن می رسند، ابتدا باید موقعیت افرادی که در آتش گیر افتاده اند را شناسایی کنند و حالا فناوری غلبه بر این چالش را ساده تر کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، یک دستگاه پرتاب اشعه لیزر به نام Beam Ready BR-۱۰۰۰H به طور دقیق مشخص می کند که گرفتارشدگان در شعله های آتش دقیقا در چه موقعیتی قرار دارند و لذا آتش نشان ها دیگر نباید وقت زیادی را برای یافتن این افراد تلف کنند.

این دستگاه توسط یک شرکت آمریکایی تولید شده و با تابش اشعه لیزر به درون خانه های در حال سوختن و نقاط مختلف آن، موقعیت مکانی افراد را مشخص می کند. قابلیت گذر دقیق از آتش و شیشه از مزایای این اشعه لیزر است.

این دستگاه که به راحتی در منازل نصب می شود، به گونه ای طراحی شده که در صورت به صدا درآمدن زنگ هشدار وجود دود روشن شده و با انتشار لیزر در جهات مختلف منزل ابتدا موقعیت مکانی افراد را شناسایی می کند و سپس یک مسیر نوری روشن را به سمت بیرون از منزل می تاباند تا آتش نشانان دریابند که از چه مسیری باید به سمت افراد گرفتار حرکت کنند.

افراد می توانند به صورت دستی هم این سیستم را فعال کنند و برای این کار باید از یک اپلیکیشن اندرویدی یا iOS استفاده کنند. هزینه خرید و استفاده از این دستگاه ۱۵۹ دلار بوده و عرضه آن از ژانویه سال آینده آغاز می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید