فرمول 1 در آسمان!

    کد خبر :782827

اولین خودروی مسابقه‌ی پرنده‌ی الکتریکی جهان رونمایی شد.

این خودروی پرنده با حداکثر سرعت ۷۵ مایل برساعت(۱۲۰ کیلومتر برساعت) و شتاب‌دهنده‌های اکتاکوپتر(octocopter) با هشت چرخانه، در اواخر سال جاری در مسابقاتی جدید شرکت خواهد کرد.

شرکت Alauda Aeronautics که سازنده‌ی این ماشین است می‌گوید: این وسیله که نامش ایراسپیدر(Airspeeder)است در این مرحله توسط یک نفر با کنترل از راه دور هدایت می‌شود و می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود و به همین صورت نیز فرود بیاید. اولین ورود این وسیله به دنیای مسابقات با کنترل از راه دور برای انجام مجموعه‌ای از مسابقات تحت عنوان “بستر آزمایشی فناوری” خواهد بود و سپس مسابقات سال ۲۰۲۲ با سرنشین انجام خواهد شد.

این ماشین پرنده برای مدت سه سال در حال توسعه بوده است و بخشی از برنامه‌ی ایجاد ورزشی است که بتواند انقلابی در زمینه‌ی حمل و نقل هوای پاک ایجاد کند.

شرکت سازنده‌ی آن که در استرالیا مستقر است قصد دارد تا پیش از آغاز مسابقات ۱۰ خودروی برقی پرنده کاملا مشابه بسازد.

به گزارش ایسنا، در توسعه و ساخت این وسیله افرادی برجسته در صنعت هوافضا، خودرو و ورزش‌های موتوری شرکت داشتند از جمله مک‌لارن(Mclaren)، شرکت هواپیمایی بابکاک(Babcock)، بوئینگ(Boeing)، جگوار لندرور(Jaguar Land Rover)،رولزرویس(Rolls-Royce) و برابهام(Brabham).

این گروه می‌گویند: اطلاعات بیشتر در مورد مسابقات ایراسپیدر MK۳ از جمله خلبان‌ها، مکان و مسیر به زودی در ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

آزمایشات نهایی با کنترل از راه دور پشت درهای بسته در استرالیا پیش از شروع مسابقات بین‌المللی در اواخر سال جاری انجام خواهد شد.

شرکت ایراسپیدر می‌گوید: این لحظات مهم از اولین نمایش یک ماشین پرنده‌ی برقی در تاریخ برای همیشه باقی خواهد ماند.

ایراسپیدر جهشی بزرگ به سمت جلو در زمینه‌ی ماشین‌های پرنده است، زیرا فناوری‌های آن هرگز در نوع دیگری از ماشین‌ها دیده نشده است. این فناوری‌ها شامل سیستم‌های جلوگیری از تصادف لیدار(LiDAR) و رادار است که دیدی مجازی ایجاد می‌کنند. همچنین بدنه‌ی آن از فیبرکربنی است که برای مقاومت بیشتر، محکم بودن و در عین ‌حال سبکی طراحی شده است.

درمقایسه با MK۲ که اوایل سال جاری رونمایی شد این نسخه جدید افزایش ۹۵ درصد نیرو با تنها ۵۰ درصد وزن بیشتر را دارد. همچنین دارای ۹۵ کیلووات پیشرانه و وزن ۱۰۰ کیلوگرمی بدون احتساب خلبان است که به آن اجازه می‌دهد با سرعت ۷۵ مایل بر ساعت(۱۲۰ کیلومتر) حرکت کند.

بر طبق گفته‌های شرکت سازنده ساختار اکتاکوپتر این ماشین به آن قابلیت‌های مثبتی از جمله پایداری بهتر و مانور بهتر می‌دهد. در هنگام مسابقات خلبان می‌تواند گردشی تیز مانند ماشین‌های مسابقه داشته باشد و همچنین توانایی حرکت به صورت عمودی را نیز دارد. این ساختار همچنین این اطمینان را می‌دهد که اگر یکی از باتری‌ها و یا چرخانه‌ها دچار مشکل شوند این وسیله می‌تواند در امنیت کامل فرود بیاید. این مسابقات به گروه اطلاعات مهم بیشتری درمورد دینامیک، عملکرد و ایمنی وسیله خواهد داد. و به ساخت نوع چهارم این ماشین که در سال ۲۰۲۲ آماده کار خواهد بود کمک می‌کند.

مسابقات نقش مهمی در سرعت بخشیدن به ایجاد فناوری‌های eVTOL(برخاستن و نشستن عمودی وسایل نقلیه برقی) دارند و نوید انقلابی در زمینه‌ی حمل و نقل شهری، لجستیک و حتی جابجایی موارد پزشکی را می‌دهد.

هر دوی وسایل MK۳ و MK۴ به وسیله‌ی نوآوری‌ها به ایجاد محیطی امن کمک خواهند کرد.

این نوآوری‌ها باعث پیشرفت در زمینه‌ی کاهش آلودگی صوتی و تولید باتری‌هایی می‌شود که به توسعه هرچه بیشتر صنایع جدید کمک می‌کند.

این شرکت قصد دارد تا فراتر از استرالیا تا انگلیس گسترش یابد تا ورزشی جهانی‌تر ایجاد کنند.

مت پیرسون(Matt Pearson)بناینگذار ایراسپیدر می‌گوید: بریتانیا به عنوان مرکز مسابقات ماشینی و هوافضا شناخته می‌شود و ما برای ایجاد مسابقاتی که باعث انقلابی در زمینه‌ی جابه‌جایی شود باید این مهارت‌ها را تحت نظر داشته باشیم. در حالی که مسابقات هوایی موضوع جذابی است هدف ما افزایش سرعت توسعه در زمینه‌ی جابه‌جایی است.

این ورزش جدید همان نقشی را ایفا می‌کند که مسابقات “فرمول یک” حدود یک قرن پیش در آماده کردن مردم برای نوع جدیدی از حمل ونقل ایفا کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید