غفلت از درآمدهای مجتمع های ایستگاهی برای توسعه مترو

    کد خبر :611322

یک کارشناس حوزه ترافیک گفت: طی ۲ سال گذشته ریالی از محل مجتمع های ایستگاهی مترو درآمد برای ساخت مترو حاصل نشده است.

محمد علی کرونی  با بیان این که متاسفانه عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری تهران طی دو سال گذشته به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، گفت: چشم پوشی از انجام فعالیت های زیرساختی و تاثیرگذار و پرداختن به کارهای کم تاثیر و مقطعی این حوزه را دچار چالش جدی کرده است.

وی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته ریالی از محل مجتمع های ایستگاهی مترو، درآمد برای ساخت مترو حاصل نشده و صرفا با اتکا به منابع محدود شهرداری و حتی اوراق مشارکت پروژه مترو تهران باعث می شود این دوره مدیریت شهری شاهد اتفاق قابل توجهی نباشد. حال آنکه در تمام دنیا واگذاری مجتمع های ایستگاهی به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از این طریق متداول و درحال انجام است.

به گفته کرونی اینکه دو سال صرف احداث مسیر دوچرخه و دوچرخه سواری، نصب فیلتر دوده روی اتوبوس، تغییر در طرح ترافیک و از این قبیل کارهای سطحی و کم اثر کنیم و از تکمیل و توسعه شبکه مترو، پایانه های خطوط مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تامین قطار مترو، و … غافل شویم نشان از کج روی و بی برنامگی در حوزه حمل و نقل شهری دارد.

وی بیان کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک در آینده نه چندان دور به ریل و مسیر اصلی باز خواهد گشت اما اثرات رخوت و عدم کارایی مدیریت حوزه حمل و نقل در این دوره بر عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران تا مدت ها باقی خواهد ماند.

به گزارش مهر،این کارشناس حوزه ترافیک با بیان این که با کاهش مسافران مترو و در خوشبینانه ترین حالت حفظ مسافر فعلی اتوبوسرانی، صحبت از کاهش ترافیک نیز جای سوال دارد، گفت: به هر حال بهتر است مدیران اجرایی حوزه حمل و نقل شهرداری تهران به جای اصرار بر حضور در فضای رسانه ای و نمایش آمار غیر ملموس، با حضور در میدان اجرا، در جهت افزایش رضایت شهروندان تلاش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید