علت احتمالی کووید طولانی مدت مشخص شد

    کد خبر :838055
علت احتمالی کووید طولانی مدت مشخص شد

شواهد جدید نشان می‌دهد بیماران “سندرم کووید طولانی مدت” دارای معیار‌های بیشتری برای لخته شدن خون هستند که این موضوع می تواند در طولانی مدت دلیل وجود علائم مداومی مانند کاهش آمادگی جسمانی و خستگی باشد.

محققان دانشگاه دوبلین ایرلند ۵۰ بیمار مبتلا به این سندرم را بررسی کردند. افرادی که به این سندروم دچار شدند باید توجه داشته باشند، احتمال آن وجود دارد که این سندروم هفته‌ها تا ماه‌ها پس از برطرف شدن عفونت اولیه خود را نشان دهد.

محققان به تازگی دریافتند که نشانگر‌های انعقاد خون در بیماران مبتلا به سندرم کووید طولانی مدت در مقایسه با گروه کنترل سالم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به طورکلی این نشانگر‌های انعقادی در بیمارانی که با عفونت اولیه کووید ۱۹ نیاز به بستری شدن داشتند، بیشتر بوده است و علیرغم اینکه نشانگر‌های التهاب همه به سطح نرمال بازگشته اند، اما این افزایش لخته شدن همچنان در بیماران دچار سندرم کووید طولانی مدت وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «هلن فوگارتی» سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: نتایج نشان می‌دهد که سیستم انعقادی ممکن است در سندرم کووید طولانی مدت نقش داشته باشد، همچنین فهم علت اصلی و ریشه‌ای این بیماری می‌تواند اولین گام در راستای توسعه راه‌های درمانی مؤثر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید