عامل سقوط رمزارزها سقوط بورس هنگ کنگ بود

    کد خبر :846996

کالین وو، روزنامه نگار چینی، در توییتی اعلام کرده که بازار سهام هنگ کنگ سقوط کرده و شاخص این بازار تقریباً 7 درصد ریزش داشته و به کمترین سطح خود در 52 هفته گذشته رسیده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–پس از سقوط بازار سهام هنگ کنگ، سایر بازارهای جهانی و ارزهای دیجیتال هم سقوط کرده است. دلیل اصلی آن در واقع ریزش سهام Evergrande، بزرگترین شرکت املاک چین است.

به گفته کالین وو، حمام خونی که بازار جهانی ارزهای دیجیتال با آن روبرو شده، ناشی از کاهش 10.24 درصدی سهام گروه املاک اورگراند در هنگ کنگ بوده است. پیش از این، شاخص هنگ سنگ نیز 17 درصد کاهش یافته بوده. با توجه به لیست Fortune Global 500 مربوط به سال 2021، گروه املاک Evergrande از نظر فروش دومین توسعه دهنده بزرگ املاک در چین. و از نظر سود 122مین گروه بزرگ جهانی است.

سایر غول های املاک هنگ کنگ نیز با فروش گسترده سهام خود روبرو شده اند که از جمله آنها میتوان به شرکت Henderson Land Development اشاره کرد. به گفته وو، اورگراند تقریبا 2 تریلیون دلار بدهی دارد. نگرانی های روزافزون در مورد بحران بدهی یکی از بزرگترین شرکت های املاک، طیف وسیعی از بازارها را تحت تاثیر قرار داده است که بازارهای دیجیتال نیز در بین آنها است.

بر اساس گزارشات پادشاه رمزارزها تقریباً 9 درصد کاهش یافته است و از بالاترین سطح 48،700 دلار در روز شنبه به 44،436 دلار رسید. بازار بیت کوین تنها در یک ساعت شاهد نقد شدن 312 میلیون دلار بود. در این بین تقریبا نیمی از پوزیشن های بیت کوین صرافی Bybit به ارزش 153 میلیون دلار نقد شدند.

داده های مربوط به صرافی ها، افزایش چند برابری عرضه BTC را نشان می دهند. اگر بیت کوین به زیر سطح حمایتی 45000 دلار کاهش یابد، ممکن است با فروش گسترده دیگری در بازار مواجه شود. در حال حاضر رمزارز پیشرو بازار در حدود 44000 دلار معامله می‌شود. بازار آلتکوین ها نیز پس از منتشر شدن اخبار مربوط به گروه املاک اورگراند، در محدوده قرمز قرار گرفت.

با این وجود، جامعه همچنان به خرید در افت قیمت مشغول هستند. نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور در توییتی نوشت که دولت این کشور 150 واحد بیت کوین دیگر به دست آورده است. و در حال حاضر مجموعاً 700 بیت کوین را در اختیار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید