عاملین مرگ زودرس ۴هزار تهرانی/ اینفوگرافیک

    کد خبر :868877

رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با تشریح عوامل مؤثر در ایجاد آلودگی هوای تهران گفت: «آلاینده‌های هوا از پایان ساعت پنجشنبه و جمعه وارد فاز جدیدی خواهد شد و هفته آینده، روزهای بسیار آلوده‌ای در تهران خواهیم داشت.

اکنون سالانه ۴هزار مرگ زودرس به‌دلیل آلودگی هوا در تهران داریم و اگر برای خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده کاری نکنیم به وضعیت بحرانی در آلودگی هوا می‌رسیم.

به‌گزارش همشهری، مهدی پیرهادی در جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوای تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های فرسوده بین ۵ تا ۷برابر خودروها آلایندگی دارند، گفت: «اگر برای موتورسیکلت‌ها و خودروهای فرسوده کاری نکنیم به مرحله بحرانی در تهران خواهیم رسید.» او گفت: «من به‌عنوان فردی که نماینده مردم هستم، روی گفتن این جمله را که «مردم از خودروهای شخصی استفاده نکنند» ندارم زیرا نتوانسته‌ایم حمل‌ونقل عمومی را در تهران توسعه بدهیم. علت آن هم این است که دولت به وظایف خود عمل نکرده و این در حالی است که تهران به ۱۵۰۰واگن مترو نیاز دارد که تأمین آن به حدود ۷۰هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و شهرداری به‌تنهایی توان تقبل این هزینه را ندارد.» پیرهادی همچنین آمارهایی از آلاینده‌های هوای تهران ارائه کرد که در تصویر آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید