عابران پیاده، بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه سوری

    کد خبر :981720

بهرام عین‌اللهی امروز در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران، در مورد حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: یکی از حوادث بسیار بد پایان سال، حوادث چهارشنبه‌سوری است زیرا متأسفانه شاهد افراط برخی افراد و استفاده از مواد محترقه هستیم.

وی افزود: در شب چهارشنبه‌سوری در اورژانس‌ها شاهد مراجعات زیادی هستیم؛ برخی تصور می‌کنند فقط افرادی که از مواد انفجاری استفاده می‌کنند بیشتر دچار حادثه می‌شوند اما بیشترین حادثه را در عابرین پیاده شاهد هستیم و افرادی که از محل انفجار مواد محترقه عبور یا انفجار را تماشا می‌کنند بیشتر دچار آسیب می‌شوند. یکی از آسیب‌های بسیار دلخراش نیز آسیب به کودکان است.

عین‌اللهی با بیان این‌که آسیب به چشم افراد از جمله پیامدهای حوادث چهارشنبه‌سوری است، هشدار داد: وقتی چشم انسان دچار صدمه شود به هیچ وجه قابل برگشت به حالت طبیعی نیست و حتی اگر قرنیه نیز بخیه شود؛ مانند روز اول نمی‌شود. اگر اجسام به داخل چشم نفوذ و به شبکیه آسیب وارد کنند منجر به کوری و یا ضعف بینایی می‌شود که قابل برگشت نیست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: انفجار مواد محترقه با ایجاد موج باعث پرتاب شدن اجسامی نظیر سنگ و شیشه و … می‌شود و به افراد آسیب می‌رساند و بنابراین از مردم خواهشمندیم که نکات ایمنی را رعایت کنند.

عین‌اللهی با بیان این‌که تمام مراکز درمانی در آماده‌باش کامل قرار دارند؛ گفت: آمادگی کامل را به تمام مراکز به ویژه بیمارستان‌های سوختگی و چشم پزشکی اعلام کرده‌ایم و امیدواریم چهارشنبه سوری را با کمترین حادثه و تلفات پشت سر بگذاریم.

وزیر بهداشت همچنین از اهدای 200 هزار دوز واکسن کرونا به کشور بورکینافاسو خبر داد.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید