طعنه روزنامه جمهوری به عضو مجمع تشخیص درباره FATF: آب از آب تکان نخورد؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹
    کد خبر :690492

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:بعد از موافقت مجلس و دولت با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به «اف.ای.تی.اف» این مصوبه در پیچ‌وخم‌های رقابت‌های سیاسی سرگردان شد و به دلیل عدم تصویب در کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (سی.اف.تی) و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارگروه ویژه اقدام مالی، نام ایران را در فهرست سیاه این نهاد بین‌المللی قرار داد.

در اثر این تصمیم، تمامی روزنه‌های مبادلات مالی رسمی کشورها با ایران مسدود می‌شود و حتی تعداد کمی از کشورها که هنوز با ایران در زمینه‌های مالی کار می‌کنند نیز مجبور به ترک این تعاملات خواهند شد.

از روز جمعه گذشته که نام ایران وارد لیست سیاه «اف.ای.تی.اف» شد، روند افزایش قیمت طلا و ارز شتاب گرفت، قیمت خودروها بشدت افزایش یافت و مرحله جدیدی از گرانی‌ها آغاز شد. درست در همین شرایط، یکی از مخالفان پیوستن به «اف.ای.تی.اف» در مجمع تشخیص گفته است دیدید که با رفتن نام ایران به لیست سیاه، آب هم از آب تکان نخورده است! آقای رئیس کل بانک مرکزی هم از کنار سیر صعودی قیمت ارز با خونسردی عبور می‌کند و می‌گوید بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید