طالبان: از آمریکا خواستیم در امور داخلی ما دخالت نکند

    کد خبر :851675
طالبان: از آمریکا خواستیم در امور داخلی ما دخالت نکند

وزیر خارجه دولت موقت طالبان ضمن گفت‌گوها درباره آغاز فصل جدید روابط کابل-واشنگتن گفت: از آمریکا خواستیم در امور داخلی ما دخالت نکند.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان که برای نشست دو روزه با هیات آمریکایی در قطر به‌سر می‌برد، درباره دیدار امروز هیات طالبان با طرف‌های آمریکایی گفت: برای بازگشایی فصل جدیدی از روابط میان کابل و واشنگتن با هیات آمریکایی گفت‌وگو کردیم.

وی در گفت‌وگو با الجزیره، افزود: ما از طرف آمریکایی خواستیم که ممنوعیت ذخایر بانک مرکزی را لغو کند.

متقی ادامه داد: آمریکا همچنین متعهد شده که واکسن‌های ضد کرونا را در اختیار مردم افغانستان قرار می‌دهد.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان خاطرنشان کرد: ما از طرف آمریکایی خواستیم به حاکمیت حریم هوایی افغانستان احترام بگذارد و در امور ما دخالت نکند.

همچنین «احمدالله وثیق»، عضو کمیته فرهنگی طالبان نیز که در هیات اعزامی طالبان به قطر حضور دارد، درباره مذاکرات هیات طالبان و آمریکا گفت: هیاتی از دولت افغانستان به دوحه امروز با مقامات آمریکایی مذاکره کرد.

وی گفت که وزیر خارجه طالبان در این دیدار به طرف آمریکایی گفته که تضعیف دولت افغانستان به نفع افغانستان و جهان نیست و طالبان خواهان روابط مثبت با جهان است.

وثیق درباره جزئیات این مذاکرات نیز گفت: این نشست بر اجرای توافق دوحه متمرکز است و طرف آمریکایی وعده داده که به افغانستان کمک های بهداشتی فراهم کند.

خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داد که مقام‌های بلند پایه‌ آمریکایی در روزهای شنبه و یک‌شنبه با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار می‌کنند.

خروج مصوون شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، بخشی از مسایلی است که دو طرف روی آن گفت‌وگو خواهند کرد.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که برای چندین سال در گفت‌وگوهای صلح افغانستان دخیل بود، در این گفت‌وگوها حضور دارد.

به گزارش فارس، این مذاکرات تا پایان امروز ادامه دارد و فردا از سر گرفته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید