صدور روادید گردشگری ایران پس از ۲۰ ماه وقفه از سر گرفته شد

    کد خبر :856654
صدور روادید گردشگری ایران پس از ۲۰ ماه وقفه از سر گرفته شد

سایت وزارت امور خارجه پس از ماه‌ها وقفه بالاخره برای صدور روادید گردشگران خارجی باز شد تا فعالان صنعت گردشگری و آژانس داران بتوانند برای ورود تورهای گردشگری خارجی به ایران اقدام کنند، همچنین گردشگران خارجی که می‌خواهند سفر انفرادی به ایران داشته باشند از طریق همین سایت اقدام خواهند کرد.

در این سایت بیان شده، با توجه به قوانین بین‌المللی و توافقات بینابین، امکان ورود به کشور ایران برای تبعه برخی از کشورها بدون دریافت روادید از طریق روال‌های مرسوم فراهم شده است. این افراد می‌توانند در مبادی ورودی با توجه به قوانین و شرایط تعیین شده مجوزهای لازم برای ورود را کسب کنند. اتباع کشورهای آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر، مالزی و چین شامل قوانین لغو روادید مطرح شده خواهند بود.

اکنون چند سالی است که ویزای گردشگری ورود به ایران الکترونیکی شده است اما با شیوع ویروس کرونا، تنها ویزاهای تجاری و سلامت به متقاضیان داده می‌شد و صدور ویزای گردشگری متوقف بود.

در این مدت فعالان گردشگری در تلاش بودند تا این ممنوعیت برطرف شود. آنها اعلام می‌کردند که در پاسخگویی به تورهای گردشگری و متقاضیانی که ۲۰ ماه است منتظر باز شدن مرزها هستند، ناتوان شده‌اند چون هنوز نمی‌دانند چه زمانی اجازه سفر آنها به ایران داده خواهد شد.

ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تور گردانان ایران نیز گفته بود که ما دو فصل پاییز و بهار را برای گردشگری داریم که تا کنون ویزا برای گردشگران صادر نمی‌شد و حالا با آغاز صدور ویزا در آبان ماه می‌توان گفت که فصل پاییز را از دست داده‌ایم.

تا اینکه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد که با وزرای وزارت خارجه و بهداشت در نشستی به بررسی این موضوع پرداخته و به زودی دستورالعمل ورود گردشگران اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، سپس این دستورالعمل با شرح وظایفی که برای هر دستگاهی مشخص شده، اعلام شد. در این دستورالعمل آمده بود که گردشگران خارجی باید با داشتن تست منفی کرونا و یا کارت واکسن که از آخرین دز آن دو هفته گذشته باشد به ایران بیایند همچنین آنها باید در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی اقامت داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید