شیائومی به دلیل کمبود جهانی پردازنده تولید گوشی هوشمند را متوقف می کند

    کد خبر :839161

تبعات ناگوار ناشی از معضل کمبود جهانی تراشه کماکان در حال نمایان شدن هستند. شیائومی یکی از معدود شرکت‌هایی بود که ظاهرا از پیامدهای کمبود تراشه در جهان مصون مانده بود؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این بحران بالاخره دامن‌گیر غول تولیدکننده چینی نیز شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–شعبه اندونزیایی شیائومی اخیرا اعلام کرد که موجودی اسمارت‌فون ردمی نوت 10 به اتمام رسیده است. به گفته شبکه خبری CNBC Indonesia این موضوع بدان معناست که کمپانی چینی به منظور ادامه تولید این هندست تراشه‌های کافی را در اختیار ندارد. به همین دلیل شیائومی تصمیم گرفته تا تولید ردمی نوت 10 را به‌طور کامل متوقف نماید. در حال حاضر موجودی این هندست صرفا در کشور اندونزی به پایان رسیده است؛ اما مشکل فوق می‌تواند به سایر بازارهای جهان نیز تعمیم پیدا کند.

شیائومی ردمی نوت 10 به‌عنوان مدل پایین‌رده سری ردمی نوت 10 تنها 6 ماه پیش همراه با تراشه اسنپ‌دراگون 678 کوالکام روانه بازار شد. اکنون کانال‌های رسانه‌ای شیائومی در کشور اندونزی از کاربران درخواست می‌کنند تا یکی از مدل‌های باقی‌مانده از سری ردمی نوت 10 را خریداری نمایند. این هندست‌ها شامل ردمی نوت 10 پرو، ردمی نوت 10 5G و ردمی نوت 10S هستند. اما موجودی مدل‌های مورد اشاره نیز هر لحظه می‌تواند به اتمام برسد.

به‌نظر می‌رسد که بحران کمبود تراشه حداقل تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد یافت. اگرچه برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی منابع عظیمی از تراشه در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار خواهد گرفت؛ اما تا زمان تحقق این سناریو هیچ چیز قطعی نیست. در عین‌حال اخیرا گزارش شد که تولیدکنندگان نسبت به بهبود اوضاع کاملا ناامید بوده و به منظور ادامه تولید محصولات خود ناچار به خریداری تراشه‌های منسوخ و نه‌چندان شناخته‌ شده از منابع غیرقابل اطمینان هستند.امروزه تامین تراشه امری دشوار است و اگرچه شیائومی در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان قرار گرفته بود؛ اما کمبود نیمه‌هادی احتمالا به سامسونگ کمک می‌کند تا جایگاه برتر فعلی خود را حفظ نماید. اخیرا فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی در بازار اروپا از کمپانی سامسونگ پیشی گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید