«شهر تمام هوشمند تویوتا» ساخته می‌شود

    کد خبر :674050

“شهر تمام هوشمند تویوتا” ساخته می‌شود؛ ساخت فاز اول این طرح که شامل بیش از ۱۰ سازه خواهد بود، در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و نخستین ساکنان این شهر، کارکنان این پروژه و خانواده‌هایشان به همراه جمعی از فروشنده‌ها، محققان و دیگر همکاران این طرح خواهند بود.

شرکت تویوتا از طرح خود مبنی بر ساخت یک شهر هوشمند 2000 نفری در دامنه کوه فوجی ژاپن پرده‌برداری کرد.

“آکیو تویودا” مدیرعامل شرکت تویوتا به تازگی از آخرین پروژه این شرکت خودروسازی برای ساخت “شهر آینده” به‌منظور آزمایش خودروهای خودران، تکنولوژی‌ها و ربات‌های هوشمند خدمت‌رسان خبر داد.

او این طرح را یک آزمایشگاه زنده خواند که در آن محققان، دانشمندان و مهندسان خواهند توانست بر روی طرح‌های نوین و در حال ظهور حوزه تکنولوژی در یک محیط واقعی زندگی، تحقیق و آزمایش کنند.

بنا بر اظهارات تویوتا، برقراری ارتباط از طریق داده‌ها و سنسورها مابین سیستمهای حمل و نقلی و ساختمانها در شهر “بافته شده” (اشاره به ساختار شبکه‌ای شهر) این امکان را به ما می‌دهد تا تکنولوژی هوش مصنوعی را در دنیای مجازی و واقعی امتحان کنیم؛ دنیای هوش مصنوعی از پتانسیل بالایی برخوردار است و ما می‌خواهیم این پتانسیل را به حدّاکثر خود برسانیم و آن را تقویت کنیم.

این شهر در مساحت 175 هکتاری بنا می‌شود که سابقا محل یکی از کارخانه‌های تویوتا بوده است؛ تامین انرژی این شهر با روش‌های پایدار و سازگار با طبیعت خواهد بود؛ برای تامین سوخت مورد نیاز و برق مصرفی از سلول‌های سوخت هیدروژنی و سلول‌های خورشیدی استفاده خواهد شد.

به گفته طراحان، تنها خودروهای خودران که آلودگی ناشی از سوخت فصیلی ندارند، اجازه تردّد در خیابانهای این شهر را خواهند داشت؛ گروهی از خودروهای “تویوتا ای‌ ـ پالِت” برای ارائه خدمات حمل و نقلی، ارسالی و آنلاین در این شهر استفاده خواهند شد.

بنا بر اعلام تویوتا، نخستین ساکنان این شهر، کارکنان این پروژه و خانواده‌هایشان به همراه جمعی از بازنشتگان، فروشنده‌ها، محققان و دیگر همکاران این طرح خواهند بود.

مدیرعامل تویوتا درباره طراحی این شهر گفت: در زمانی که تکنولوژی و فضای مجازی، زندگی ما را احاطه کرده و ارتباط انسان‌ها با یکدیگر را در فضای واقعی مختل کرده است؛ “شهر بافته” تلاش می‌کند تا راهی را برای برقرای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر در محیط شهری باز کند؛ ارتباط مستقیم انسان‌ها با یکدیگر، نوعی از ارتباط است که منجر به سلامت و شادابی شده، تولید و نوآوری را به ارمغان می‌آورد.

ساخت فاز اول این طرح که شامل بیش از 10 سازه خواهد بود، در سال 2021 آغاز خواهد شد، هنوز روز مشخصی برای اتمام این پروژه ارائه نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید