شرکت تسلا به‌دنبال ساخت خودروی برقی ارزان‌قیمت ظرف مدت 3 سال آینده است

  • خودرو
  • جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۲۹
    کد خبر :748497

خودروهای برقی شرکت تسلا با توجه به برچسب قیمتی هنگفت خود تا مدت‌ها به‌عنوان وسایل نقلیه ممتاز مورد توجه قرار می‌گرفتند. با این‌حال طی سالیان اخیر کمپانی فرآیند عرضه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر نظیر تسلا مدل 3 را آغاز نموده است. این خودروی برقی با قیمت‌گذاری پایه 35 هزار دلاری روانه بازار شد. البته این خودرو نیز به هیچ عنوان ارزان‌قیمت قلمداد نمی‌شود؛ اما در مقایسه با سایر اتومبیل‌های برقی این شرکت از قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار است.

قیمت‌گذاری بالای این خودروها تا حدودی به باتری مورد استفاده در آن‌ها و هزینه بالای تولید این باتری‌ها مربوط می‌شود. با این‌حال ایلان ماسک؛ مدیرعامل کمپانی ضمن سخنرانی خود در رویداد Tesla’s Battery Day اعلام کرد که وی قصد دارد تا ظرف مدت 3 سال آینده میزان تولید باتری را تا اندازه‌ای افزایش دهد که این اقدام به کاهش هزینه‌های تولید در مقیاس بالا منجر شود؛ پدیده‌ای که به نوبه خود می‌تواند قیمت‌گذاری خودروهای الکتریکی را کاهش دهد.

ایلان ماسک گفت: “ما اطمینان داریم که ظرف مدت 3 سال آینده قادر به تولید یک خودروی برقی کاملا مستقل با قیمت‌گذاری 25 هزار دلاری خواهیم بود.” برچسب قیمتی 25 هزار دلاری موجب می‌شود تا این خودرو به مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل تسلا تا به امروز تبدیل شود. آقای ماسک همچنین اعلام کرد که تیم مهندسی شرکت تسلا به‌دنبال تولید گونه جدیدی از باتری لیتیومی هستند که با سرعت بالاتری قابل تولید بوده و از مقاومت بالاتری در برابر شارژ سریع برخوردار است.

به گزارش آی تی سان،دستیابی تسلا به اهداف ترسیم شده یقینا موجب کاهش قیمت محصولات این شرکت خواهد شد. پدیده‌ای که به نوبه خود می‌تواند به افزایش محبوبیت و به‌طور کلی مقبولیت خودروهای برقی کمک شایان‌توجهی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید