شرط پرداخت ۵۰ درصد مبلغ خودرو قبل از قرعه کشی حذف شد

    کد خبر :717882

شرایط جدید ثبت نام خودرو اعلام شد و مرحله پرداخت ۵۰ درصد مبلغ خودرو قبل از قرعه کشی تغییر کرد در ادامه شرایط جدید ثبت نام خودرو را با هم می‌خوانیم.

با دستور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش ثبت‌نام متقاضیان در طرح فروش ویژه خودرو در ایام عید سعید فطر، تا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ تمدید شد. علاوه بر این، خودروسازان حق دریافت هیچگونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت.

گفتنی است، بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، صورت پذیرفته و صرفا حائزین شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود؛ لذا در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز ۱۰۰ درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد پذیرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند.

به گزارش فرارو،یادآور می‌شود شرط نداشتن پلاک فعال و خرید خودرو ظرف ۳۶ ماه گذشته، از جمله شروط اصلی ده‌گانه تعیین شده از سوی کمیته خودرو جهت شرکت در قرعه‌کشی مذکور است.

الزام چک صیاد برای ثبت نام خودرو برداشته شد

قائم مقام مدیرعامل سایپا اعلام کرده که در طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا، الزام چک صیاد برداشته شده و چک عادی نیز برای تسهیلات پذیرفته می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل سایپا اعلام کرده که در طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا، الزام چک صیاد برداشته شده و چک عادی نیز برای تسهیلات پذیرفته می‌شود.

مجید باقری ادامه داد: همچنین امکان ارائه این چک توسط بستگان درجه یک خریدار نیز فراهم شده است.

پیش از این خودروسازان در شروط اعلامی به متقاضیان در حوزه ثبت‌نام خودروها، شرط اخذ چک صیادی یا چک متعلق به بستگان درجه یک را مطرح کرده بودند که با دستور سرپرست وزارت صمت، شرط اخذ هر گونه چک در این مرحله از ثبت نام ملغی اعلام شد.

پیش از این، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو نیز از امکان بازنگری در ارایه چک ضمانت صیاد در فروش فوق العاده ایران خودرو خبر داده بود.

به گفته بابک رحمانی درحال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو موفق به ثبت نام شده اند که تاکنون مشکل خاصی در فرآیند ثبت نام وجود نداشته است. وی با اشاره به مشکل برخی از متقاضیان در ارایه چک به نام تصریح کرد: در صورتی که برخی از مشتریان به واسطه این محدودیت امکان ثبت نام نداشته باشند، این موضوع قابل بازنگری خواهد بود.

تمدید مهلت ثبت نام خودرو تا چهارشنبه ۱۴ خرداد

وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مهلت انجام پیش ثبت‌نام در سامانه‌های فروش طراحی شده از سوی خودروسازان برای خرید خودرو در طرح ویژه فروش ایام عید سعید فطر تا چهارشنبه هفته آینده (۱۴ خردادماه ۹۹) ادامه دارد و امروز روز آخر پیش ثبت‌نام نیست.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه در اطلاعیه شماره پنج خود تاکید کرد: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیز متقاضی حضور در طرح ویژه فروش خودرو ویژه ایام عید سعید فطر می‌رساند، مهلت پیش ثبت‌نام در سامانه‌های فروش طراحی شده از سوی خودروسازان تا روز چهارشنبه هفته آینده- ۱۴ خردادماه ۹۹- تعیین شده و متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز با مراجعه به درگاه‌های اینترنتی معرفی شده از سوی خودروسازان، عملیات پیش ثبت‌نام خودرو‌های مورد نظر خود را انجام دهند.

در این اطلاعیه، بار دیگر اعلام شده که تقدم و تاخر در ثبت‌نام برای خرید خودروها، هیچگونه تاثیری در روند قرعه‌کشی و فرآیند طراحی شده فروش ندارد و همه متقاضیان تا چهارشنبه ۱۴ خردادماه می‎‌توانند درخواست خرید خودروی مورد نظر خود را در سامانه به ثبت برسانند.

وزارت صنعت بار دیگر تاکید کرده است: در این مرحله از ثبت‌نام خودروها، متقاضیان نیاز به مراجعه مستقیم به سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) نداشته و فقط باید به سامانه‌های فروش طراحی شده از سوی خودروسازان مراجعه کنند.

فرآیند فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو در طرح ویژه فروش ایام عید سعید فطر، از فردا چهارشنبه (هفتم خرداد ۹۹) آغاز شده و متقاضیان همچنان مهلت دارند تا تاریخ چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ عملیات پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی را در این بازه زمانی انجام دهند.

پیش از این قرار بود حدود ۵۰ درصد مبلغ خودرو در زمان ثبت نام و قبل از آنکه قرعه کشی صورت گیرد، توسط ثبت نام کنندگان به یک حساب واسط واریز شود.

اعلام ضوابط ده‌گانه برای ثبت‌نام خودرو در طرح فروش عید فطر

پیرو تصمیمات ستاد تنظیم بازار مبنی بر ساماندهی بازار خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای، ضوابط ده‌گانه ثبت نام و فروش خودرو‌ها را اعلام کرد.

پیرو تصمیمات ستاد تنظیم بازار مبنی بر ساماندهی بازار خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای، ضوابط ده‌گانه ثبت نام و فروش خودرو‌ها را اعلام کرد.

در اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ضوابط ثبت‌نام در طرح فروش ویژه خودرو آمده است:

بر اساس سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی‌های به عمل آمده با خودروسازان، فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودرو‌های گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودرو‌های تولیدی گروه خودروسازی سایپا، در ایام عید سعید فطر صورت خواهد پذیرفت.

بر این اساس، حضور و ثبت‌نام در فرآیند فروش خودروسازان مشروط به رعایت شرایط ده‌گانه ذیل است:

۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳- دارابودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه و پس از تردد ۱۰۰۰ کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

۹- مشتریان باید در ثبت شماره شبای خود در سایت فروش دقت نمایند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است؛ ضمن اینکه شماره شبای اعلامی حتما باید به نام خود متقاضی باشد؛ چراکه وجه برگشتی در صورت عدم موفقیت در قرعه کشی، تنها به شماره شبای اعلامی منطبق با نام فرد ثبت‌نام کننده واریز خواهد شد.

۱۰- سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

لیست و قیمت خودرو‌های ثبت نام ایران خودرو و سایپا

قیمت و لیست خودرو‌های ثبت نام ایران خودرو و سایپا برای پیش فروش عید فطر اعلام شد.

قیمت محصولات ایران خودرو:

پژو پارس تی یو فایو: ۷۹،۷۰۹،۸۰۰ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو: ۷۱،۶۴۵،۸۰۰ تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس: ۶۸،۳۹۵،۸۰۰ تومان و رانا: ۷۵،۰۴۷،۹۰۰ تومان است.

قیمت محصولات سایپا:

تیبا sx رینگ فولادی به قیمت ۵۴ میلیون و ۴۰۰ تومان، تیبا ex رینگ فولادی ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ساینا sx رینگ فولادی ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، سایپا ۱۵۱ se وانت ۴۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و ۱۵۱ آپشنال رینگ آلومینیوم وانت ۶۹ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است.

به گفته مهدی صادق نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در این طرح ۲۵ هزار خودرو از این دو شرکت عرضه خواهد شد که از ساعت ۲۴ امشب پیش ثبت‌نام آن آغاز خواهد شد و ثبت نام آن از چهارشنبه هفته جاری تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: تفاوت این فروش در آن است که سایت برای یک هفته باز خواهد بود و اگر تعداد متقاضیان بیشتر از تعداد خودرو‌ها باشد، از مکانیسم قرعه کشی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه خریدار خودرو نباید پلاک انتظامی فعال داشته باشد، ادامه داد: دارا بودن گواهینامه رانندگی و سن بالای ۱۸ سال هم برای ثبت‌نام خودرو الزامی است.

براین اساس طرح فروش فوق العاده به روش اعتباری محصولات ایران خودرو از ساعت ۸ صبح چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۳/۰۷ با شرایط اعلام شده آغاز می‌گردد و لغایت تاریخ ۹۹/۰۳/۱۴ ادامه دارد

مشتریان می‌توانند از تاریخ ۹۹/۰۳/۰۴ نسبت به پیش ثبت‌نام و احراز هویت و دریافت کلمه عبور اقدام نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید