شاهکار جدید جیلی در بازار خودرو های کراس اور/ تصاویر

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷
    کد خبر :799679

نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021، محلی خواهد بود که جیلی برای نخستین بار کراس‌اوور جدید خود را به نمایش می‌گذارد، با این حال اکنون جزییات و عکس‌های کافی برای معرفی این خودرو منتشر کرده است.

کراس‌اوور جدید جیلی در کارخانه با کد KX11 شناخته می‌شود و در بازار چین با نام جیلی ژینگ‌یو L عرضه خواهد شد. همین انتخاب نام که احتمالا برای بازارهای صادراتی تغییر خواهد کرد، نشان دهنده ارتباط بین این خودرو و کراس‌کوپه جذاب این شرکت به نام جیلی ژینگ‌یو است. خودرویی که در بازارهای صادراتی با نام Tugella و در کارخانه با کد FY11 شناخته می‌شود.

برای یادآوری لازم است بگوییم جیلی KX11 بزرگ‌ترین خودرویی است که بر پایه پلتفرم ماژولار CMA طراحی شده است. این پلتفرم به صورت مشترک توسط جیلی و ولوو طراحی شده و در محصولات گروه جیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر اندازه جیلی ژینگ‌یو L را می‌توان در ردیف هیوندای سانتافه قرار داد.

این خودرو طول، عرض و ارتفاع 4770، 1895 و 1689 میلی‌متری دارد و فاصله بین دو محور 2845 میلی‌متر آن حتی نسبت به سانتافه با 2765 میلی‌متر بیشتر است. جیلی KX11 با رینگ‌های 18 تا 20 اینچی ارائه می‌شود.

به گزارش اتومبیل فارسی؛ جیلی ژینگ‌یو L در خانه در دو نسخه روانه بازار خواهد شد. هر دو به یک موتور 2 لیتری بنزینی توربو 4 سیلندر از خانواده Drive-E ولوو مجهز هستند.

نسخه اول می‌تواند 218 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و با یک جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچ نیرو را به محور جلو انتقال می‌دهد. نسخه دوم توان تولید 238 اسب بخار و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با یک جعبه دنده 8 سرعت اتوماتیک ساخت آیسین همراه شده است. در این نسخه به کمک کلاچ ساخت بورگ‌وارنر که روی اکسل عقب قرار دارد، نیرو به هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود.

بر اساس آنچه این شرکت اعلام کرده، جیلی KX11 در نسخه اول دارای شتاب صفر تا 100 7.9 ثانیه‌ای است و این عدد در نسخه دوم 7.7 ثانیه است.

جیلی KX11 دارای یک سیستم پارک اتوماتیک با ریموت کنترل است؛ شما می‌توانید به وسیله یک ریموت کنترل و از راه دور این خودرو را هدایت کنید. جیلی ژینگ‌یو L به یک سیستم V2X (Vehicle to X) مجهز است که اجازه مبادله اطلاعات با دیگر خودروها و زیرساخت‌های جاده را فراهم می‌کند. این سیستم به شما کمک می‌کند مسیرهایی را با کارایی بیشتری برنامه ریزی کنید، در مورد ترافیک به شما هشدار می‌دهد، اجازه می‌دهد کروز کنترل تطبیقی را بهینه کنید و در پارکینگ‌های کاملا بسته‌ می‌توانید از سیستم پارک کاملا خودکار جیلی KX11 استفاده کنید؛ فقط کافی است به خودرو بگویید دنبال جایی برای پارک بگردد و به خرید بروید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین جیلی ژینگ‌یو L می‌توان به صفحه براق بزرگی اشاره کرد که از کنار فرمان تا در سمت راست ادامه دارد. زیر این پنل نه تنها یک صفحه لمسی برای سیستم چند رسانه‌ای پنهان است، بلکه یک نمایشگر مستقل نیز پیش روی سرنشین جلو قرار دارد. از امکانات دیگر جیلی KX11 می‌توان به پوشش چرمی کابین، صندلی‌های الکتریکی جلو، دوربین 360 درجه و آپشن‌های فراوان دیگر اشاره کرد. جیلی KX11 از تابستان سال جاری وارد بازار چین خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید