شاسی بلند هاوال شنشو با طراحی مدرن و گیربکس ۹ سرعته معرفی شد

    کد خبر :835362
شاسی بلند هاوال شنشو با طراحی مدرن و گیربکس ۹ سرعته معرفی شد

خودروسازی هاوال چین با تحول در طراحی محصولات، اقدام به رونمایی از یک شاسی بلند جدید به نام شنشو کرده است. این مدل مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربوشارژ خواهد بود.

هاوال در کنار جیلی و چری و سایک‌موتورز، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است. این مجموعه صادرات گسترده به استرالیا، نیوزیلند، روسیه و حتی خاورمیانه دارد. هاوال در سال ۲۰۱۳ توسط گروه خودروسازی گریت‌وال چین بنیان نهاده شد و از ابتدا با تولید وانت و کراس‌اور، رسیدن به استانداردهای جهانی را هدف قرار داد. برند WEY، دیگر زیرمجموعه‌ی گریت‌وال، از پلتفرم و تجهیزات فنی مشترک با محصولات هاوال استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که خودروهای WEY برای حضور در بازار اروپا و آمریکا آماده می‌شوند.

در زبان چینی، شنشو (Shenshou) به نوعی سنجاب محلی اشاره دارد و جانور افسانه‌ای معنی می‌دهد. محصول جدید هاوال بر اساس مدل مفهومی Haval XY ساخته شده است. طول بدنه‌ی شنشو ۴۷۸۰ میلی‌متر با عرض ۱۸۹۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۷۵ میلی‌متر است؛ درحالی‌که فاصله محورهای ۲۸۰۰ میلی‌متر فراهم می‌کند.

شاسی بلند هاوال

طراحی بدنه‌ی شنشو فراتر از خودروهای معمول در شرکت‌های چینی است. چراغ‌ها بسیار باریک مجهز به جدیدترین فناوری LED در جلو وجود دارند؛ ضمن اینکه طرح جلوپنجره و سپر نیز خلاقانه به نظر می‌رسد. این خودرو با چرخ‌های پنج‌پر، حالت D شکل ستون عقب و خطوط عمیق روی درهای کابین، نمایی اسپرت و آینده‌نگر دارد. در تصاویر منتشرشده از پشت خودرو نیز ابتکارات جالبی دیده می‌شود. اگزوزهای دوگانه در طرفین، بال عقب نامتعارف، چراغ‌های باریک و کشیده همراه حجم‌دهی بدنه، شنشو را مدرن و جوان‌پسند جلوه می‌دهند.

حس آینده‌نگر هاوال شنشو در فضای کابین هم تقویت شده است. نمایشگر لمسی ۱۴٫۶ اینچ و پنل دیجیتال پشت فرمان ۱۲٫۳ اینچ، همراه شارژر بی‌سیم، مهم‌ترین تفاوت‌های این خودرو با دیگر کراس‌اورهای چینی هستند. حذف کلیدهای فیزیکی، توجه به طراحی فرمان و دیگر ادوات کابین نیز بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد.

هاوال

به گزارش زومیت، برای پیشرانه‌ی شنشو نمونه‌ای متداول و بسیار پرکاربرد در صنعت خودروسازی چینی استفاده شده است. موتور ۱٫۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر، همراه جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته مجهز به دبل‌کلاچ، کاملا مناسب رانندگی روزمره با این خودرو خواهد بود. مدیران هاوال وعده داده‌اند نسخه‌های ۲ لیتری و پلاگین هیبرید از شنشو نیز در آینده نزدیک معرفی شود.

اطلاعات دقیقی از قیمت و امکانات هاوال شنشو اعلام نشده است؛ اما می‌توان با توجه به محصولات مشابه، هزینه خرید این کراس‌اور را حدود ۲۰ هزار دلار پیش‌بینی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید