سیتروئن سی3 ایرکراس 2022؛ فرانسوی کوچک با 4 انتخاب در بخش پیشرانه / عکس

    کد خبر :785177

C3 یکی از خودروهای کوچکی است که از سال 2002 توسط برند سیتروئن روانه بازار جهانی شده است. این کوچولوی فرانسوی تاکنون در کلاس های 5 درب هاچ بک و 2 درب کوپه کابریولت معرفی شده اما نوع هاچ بک آن بیشتر مورد توجه بازار مصرف قرار داشته است.

نسل اول C3 در فاصله سال های 2002 تا 2009، نسل دوم از 2009 تا 2016 و نسل سوم از 2016 تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

نسل اول

نسل دوم

مدل 2018. نسل سوم

در این فاصله نسخه های فیس لیفت و همچنین ویژه بازار هدف نیز معرفی شده است. یکی از ویرایش های محبوب سی3 با نام ایرکراس از سال 2010 معرفی شد که بواسطه فضای کابین بیشتر به انتخابی مناسب برای خانواده ها و رانندگی در شهر تبدیل شده است. ایرکراس در کلاس کراس اوور سگمنت B ساب کامپکت قرار می گیرد که این نام طولانی بطور خلاصه به کراس اوور فوق جمع و جور برگردان خواهد شد.

گفتنی است طی دوره ای C3 به بازار ایران هم نزدیک شد که در نهایت به فاز تولید انبوه نرسید. تجربه تست رانندگی با سی3 در سال 1397 توسط کارشناسان گروه خودروی عصر ایران را نیز می توانید اینجا ببینید.

عصرایران، اما در ادامه این مطلب سراغ سی3 ایرکراس 2022 می رویم که تصاویر واقعی آن اخیرا در رسانه های خودرویی جهان منتشر شده است. این کراس اوور کوچک همچنان ویژگی های طراحی مدل قبلی را همراه خود دارد. در بحش دماغه چراغ اصلی باریک با نگاهی مرموز مخاطب را جذب خود می کند و عناصر کرومی و طراحی متفاوت گریل(جلوپنجره) پروسه مذکور را کامل خواهد کرد. چراغ های جلوی دو بخشی و بامپر(سپر) موجب شده تا دماغه ای حجیم در یک محیط کوچک برای این خودرو شکل بگیرد.

در نمای جانبی نیز طراحی نزدیکی بسیاری به خودروی جعبه ای مانند سول از کیا موتورز دارد که البته بسیار جذاب هم به نظر می رسد. رینگ های آلومینیومی استاندارد با توجه به تریم در اندازه های 16 و 17 اینچی قابل سفارش است.

چراغ های اصلی عقب و سایر جزئیات این قسمت همچنان ویژگی های مدل قبلی را همراه خود دارند.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4160 میلیمتر در طول توسعه یافته که افزایش 6 میلیمتری را در مقایسه با مدل قبلی همراه خود دارد.

فضای داخل کابین و طراحی آن هماهنگی بسیار بالایی با آنچه که در نمای خارجی مشاهده کردیم را ارائه می دهد. مواد اولیه باکیفیت و طراحی خلاقانه موجب شده تا این کابین خاص سی3 باشد. نمایشگر بزرگ سیستم سرگرمی 9 اینچی(در مدل قبلی 7 اینچی بود) با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو(هماهنگ با تلفن هوشمند و سیستم عامل مرتبط)، نمایشگر دیجیتال بین نشانگر انالوگ امپر و شارژر بی سیم جلب نظر می کند.

اما سری هم به پیشرانه بزنیم یعنی جائیکه گزینه های متنوعی پیش روی مشتری قرار می گیرد:

نمونه 1.2 لیتری توربو 110 اسب بخاری با گشتاور 205 نیوتن متر. نمونه 1.2 لیتری توربو با 130 اسب بخار خروجی و گشتاور 230 نیوتن متر.

نمونه 1.5 لیتری توربو دیزل با 110 اسب بخار خروحی و گشتاور 250 نیوتن متر. نمونه 1.5 لیتری توربو دیزل با 120 اسب بخار خروجی و گشتاور 300 نیوتن متر.

موتور 110 اسبی با جعبه دنده 6 سرعته دستی ارائه می شود اما نمونه قویتر این پیشرانه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید