فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

سوختگی علت فوت ۴ نفر در جنگل‌های مریوان است/صحت هرگونه شایعه‌ای رد می‌شود

    کد خبر :355181

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پزشکی قانونی تایید کرده است که فوت چهار نفر از اعضای تیم اطفای حریق در مریوان بر اثر حریق بود و آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

متاسفانه روز گذشته دو نفر از نیروهای منابع طبیعی شهرستان مریوان و دو نفر دیگر از اعضای انجمن سبز مریوان هنگام عملیات اطفای حریق به شهادت رسیدند که شایعاتی درباره فوت این افراد مطرح شد.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان فوت این عزیزان بر اثر حریق بود، اظهار کرد: پزشکی قانونی نیز فوت بر اثر حریق را تایید کرده است و اعلام کرده که آثاری غیر از سوختگی در بدن آن‌ها وجود نداشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: حریق یک موضوع اجتناب‌ناپذیر است و در کشورهای دیگر دنیا نیز با وجود تجهیزات گسترده و آموزش‌های بیشتر حریق قربانی می‌گیرد. تغییر جهت باد و سرعت آن از جمله عواملی هستند که می‌توانند در شدت آتش‌سوزی اثرگذار باشند.

سبزعلی در ادامه تصریح کرد: از استان کردستان (شهرستان مریوان) به من گزارش دادند که باد شدیدی در منطقه می‌وزید که سبب گسترش حریق شد و نیروهای اطفای حریق نتوانستند فرار کنند و متاسفانه غافلگیر شدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا،وی با تاکید بر اینکه عوامل دیگری به جز تجهیزات، امکانات و آموزش در اطفای حریق موثر هستند، گفت: جان‌باختن نیروهای اطفا بر اثر حریق بود و صحت هرگونه شایعه‌ای را در این باره رد می‌کنم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان با بیان اینکه اطفای حریق همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: حریق طی روز پنجشنبه (اول شهریورماه) نیز اتفاق افتاده بود که خوشبختانه خاموش شد ولی متاسفانه از دیروز تاکنون دوباره شعله‌ور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید