سه جوان فداکاری که در سیل استهبان مانع از فاجعه بزرگتر شدند

    کد خبر :926927

مهرورزی اهالی استان فارس در سیل سابقه‌ای دیرینه دارد و در تازه‌ترین رخداد، سه جوان فداکار در سیلاب استهبان با موتورسیکلت و یا با دویدن در مسیر رودخانه و اطلاع‌رسانی به مردم درباره وقوع سیل، جان تعداد زیادی از گردشگران را از غرق شدن نجات دادند.

به گزارش ایرنا، مهرورزی اهالی فارس نشان‌های برجسته‌ای در تاریخ ایران زمین بجا گذاشته که جلوه‌های فراوانی از آن در سیل ۵ و ۶ فروردین ۱۳۹۸ دروازه قرآن شیراز و شهرک سعدی به تصویر کشیده شد و اکنون در سیل استهبان نیز جوانان فداکاری بدون ساماندهی و مدیریت قبلی پا به میدان خطرناک گذاشتند و توانستند از بروز فاجعه‌ای بزرگترجلوگیری کنند.

تعطیلات آخر هفته گذشته شهروندان مناطق شرقی فارس و شهرستان استهبان بی خبر از هرجا خود را به آغوش طبیعت سپرده و در داغی آخرین روز تیرماه ۱۴۰۱ در کنار رودخانه رودبال حضور یافته بودند تا گرمای جانسوز تابستان را از تن بزدایند.

به یکباره سیل به راه افتاد و هزاران نفر از شهروندانی که در روز تعطیل برای فرار از گرما به دامان طبیعت و رودخانه رودبال پناه آورده بودند را غافلگیر کرد.

اما سیلی این سیل نیز مانند سیلاب های گذشته نتوانست حتی اندکی از فرهنگ مهرورزی و مهمان نوازی شیرازی ها بکاهد یا آن را کمرنگ کند.

سه جوان فداکار به نام حمیدرضا فاطمی‌نیا،رضا علیپور و نادر امید که بسیاری در این روزها در شبکه‌های مجازی به آنها بزرگ مرد می‌گویند با موتورسیکلت و یا پای پیاده در طول مسیر سیلاب و رودخانه رودبال به راه افتاده و فریادزنان مردم بی خبر را از وقوع سیلابی خطرناک با خبر و جان صدها نفر را نجات دادند.

فرماندار استهبان: اقدام فداکارانه این ۳ جوان جان صدها نفر را نجات داد

فرماندار شهرستان استهبان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: که این سه جوان که یکی از آنها کارگر واحد تولیدی پرورش ماهی در بالادست رودخانه رودبال بوده و به همین دلیل به موقع از صداها متوجه به راه افتادن سیلاب می شود.

به گفته یوسف کارگر این فرد با ۲ نفر دیگر از جوانان بومی منطقه تصمیم می‌گیرند که جداگانه هرکدام به سمتی از بستر رودخانه رفته و مردم بی خبر را از بروز سیلاب باخبر کنند.

او می گوید که اقدام این سه جوان باعث نجات جان صدها نفر از افرادی شد که در بستر رودخانه مشغول گذران اوقات فراغت بوده اند.

به گفته فرماندار شهرستان استهبان اسامی این سه جوان فداکار رضا علیپور، حمیدرضا فاطمی‌نیا و نادر امید است.

تلاش‌ برای یافتن دختربچه مفقود شده ادامه دارد

کارگر در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۲۱ نفر در سیل شرق فارس جان خود را از دست داده‌اند،گفت: هنوز جنازه دختربچه یک ساله پیدا نشده‌است که تلاش برای پیدا کردن او ادامه دارد.

وی مهرورزی و فداکاری را از ویژگی‌های بارز مردم استان فارس دانست و افزود: قطعا از تلاش و فداکاری این سه جوان بعد از گذر از شرایط مدیریت بحران سیل، تقدیر خواهد شد.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید