۴۳۹ نفر بر اثر ابتلا به سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری هستند

    کد خبر :794968

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین آمار، ۴۳۹ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

دکتر جواد آقازاده افزود: از این تعداد، ۱۳۶ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه بوده و ۲۵ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شد که حدود یک پنجم این تعداد در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار دیگر در شهرهای ارومیه و خوی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ به سه هزار و ۷۱۵ تن رسید.

آقازاده گفت: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۱۶ نفر نیز در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۳.۳ درصد جمعیت کل استان است.

وی افزود: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، تاکنون حدود ۱۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در دنیا و حدود یک میلیون و ۷۷۹ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید