سقوط ادامه‌دار بورس؛ شاخص کل ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحد دیگر ریخت

    کد خبر :882448
سقوط ادامه‌دار بورس

شاخص کل بورس امروز با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد.

امروز یکشنبه ( ۴ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید تبورسا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد.

اما شاخص کل (هم‌وزن) منفی بود و با ۴ هزار و ۲۷۳ واحد کاهش به ۳۲۳ هزار و ۹۷۳ واحد رسید. امروز در بازار سرمایه ۲۳۹ نماد صف فروش و فقط ۲۳ نماد صف خرید بودند.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۶ هزار و ۲۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، فارس، کچاد، تاپیکو، وامید، فولاد و جم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای خودرو، شتران و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود ۱۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۲۴۲ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۶۰ هزار و ۴۲۰ معامله بود.

امروز نمادهای شگویا، مارون، شاوان، سمگا، کگهر، شبصیر و فجهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای سرچشمه، وهور و تجلی نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین، آخرین قیمت ۲۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۴۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دوهزار و۲۴۵میلیارد تومان رسید.

اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی ۷۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «تجارت عمده فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «تاپیکو» و «نوری» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وحافظح»، «خودرو» و «قرن» معطوف بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید