سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروهای سال ۲۰۱۸

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۱
    کد خبر :456320

در سال ۲۰۱۸، پانزده مدل از سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروها رونمایی شدند. برای آشنایی با این مدل‌ها با زومیت همراه باشید.

در چند سال اخیر در نمایشگاه‌های بزرگ‌ خودرو جهان، حضور مدل‌های سوپراسپرت و هایپرکار قدرتمند بسیار پررنگ بوده است. در سال ۲۰۱۸ نیز، انواع مدل‌های جدید از برندهای مختلف رونمایی شدند تا ثروتمندان با گزینه‌های محدودی برای خرید روبه‌رو نشوند.

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، در فهرست قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸، محصولات اروپایی دربرابر خودروهای ساخت آمریکا و ژاپن بیشتر هستند. در سالی که تقریبا به پایان آن رسیده‌ایم، خودروسازان اروپایی مدل‌های مختلف بنزینی و هیبرید و برقی را در کلاس سوپراسپرت و اَبَرخودرو معرفی کردند که ترکیبی از مهندسی و فناوری و زیبایی مدرن هستند.

در این مقاله، پانزده مدل از قدرتمندترین و سریع‌ترین خودروهای رونمایی‌شده در سال ۲۰۱۸ را براساس قدرت پیشرانه (اسب‌بخار BHP) و نهایت سرعت معرفی و فهرست می‌کنیم. شایان ذکر است برند بریتانیایی مک‌لارن با دو مدل مختلف بیشترین نماینده را در این فهرست دارد.
۱۵. مک‌لارن 600LT

قدرت: ۵۹۲ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۲۸ کیلومبر بر ساعت
قیمت مدل پایه: ۱۸۵هزار و ۵۰۰ پوند (حدود ۲۳۵هزار دلار)

مدل 600 Long Tail مک‌لارن براساس 570S ساخته شده و همان‌طورکه از نامش برمی‌آید، طول بدنه‌ی آن تا حدود ۷۴ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. براساس گفته‌های مقام‌های این شرکت بریتانیایی، حدود ۲۳درصد از قطعات 600LT با 570S متفاوت است. علاوه‌براین، بست آیرودینامیک مک‌لارن شامل اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب بزرگ‌تر، دریچه‌‌های هوای جانبی جدید و باله‌ی ثابت عقب در 600LT وجود دارد. استفاده‌ی بیشتر از فیبرکربن در شاسی و بدنه، وزن 600LT را در‌مقایسه‌با 570S حدود ۹۶ کیلوگرم کاهش داده است. پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر Vشکل ۳.۸لیتری مجهز به دو توربوشارژر، در 600LT تقویت شده تا ۶۰۰ فردشتاکه قدرت (Pferdestärke یا PS معادل اسب‌بخار در زبان آلمانی یا اسب‌بخار متریک) تولید کند.
۱۴. مرسدس AMG GT چهاردر

قدرت: ۵۳۰ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۱۵ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۱۶۷هزار و ۱۶ یورو (بیش از ۱۹۵هزار دلار)

کوپه‌ی چهاردر مرسدس AMG GT با هدف عرضه‌ی نسخه‌ی سدان از کوپه‌ی اسپرت AMG GT طراحی شده است. این مدل که در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود، به سیستم تمام‌چرخ محرک 4MATIC+ مرسدس بنز و پیشرانه‌های شش‌سیلندر خطی تویین‌توربوشارژ و هشت‌سیلندر تویین‌توربوشارژ مجهز شده است. مرسدس AMG GT چهاردر تمام ویژگی‌های خودرو خانوادگی مثل فضای داخلی لوکس و راحت و تجهیزات رفاهی کافی و گجت‌های مدرن را درکنار طراحی زیبا و سرعت زیاد و فرمان‌پذیری اعتیادآور ارائه می‌کند.
۱۳. دوج چلنجر هلکت Redeye

قدرت: ۷۱۷ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۲۷ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۷۱هزار و ۳۵۰ دلار

نسل سوم دوج چلنجر در سال ۲۰۰۸ معرفی و سپس در سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفت شد. در سال‌های اخیر، چلنجر مدل‌های متنوع با پیشرانه‌های مختلف دریافت کرده است. پس از عرضه‌ی مدل پرطرفدار دیمن (Demon)، سال ۲۰۱۸ مقام‌های دوج نسخه‌ی رِدآی را جایگزین اهریمن دِرَگ کردند. رِدآی که در دو نسخه با بدنه‌ی استاندارد و کیت پهن و عریض فروخته می‌شود، مثل دیمن بدون صندلی‌های عقب و سرنشین جلو هم دردسترس است. سوپرشارژر رِدآی با افزایش فشار تا ۱۴.۵ پوندبراینچ مربع (PSI) با حجم ۲.۷ لیتر، یکی از نمونه‌های بزرگ‌ کارخانه‌ای شمرده می‌شود.
۱۲. بی‌ام‌و M5 نسخه‌ی کامپتیشن

قدرت: ۶۱۶ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتربرساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی)
قیمت مدل پایه: ۱۱۰هزار و ۹۹۵ دلار

نسخه‌ی کامپتیشن (Competition) از نسل جدید سدان لوکس بی‌ام‌و M5، نهایت عملکرد مهندسان این شرکت آلمانی را در خودرویی جاده‌ای نشان می‌دهد. بی‌ام‌و M5 Competition برای رقابت با مرسدس AMG E63 S از پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر Vشکل ۴.۴لیتری مجهز به دو توربوشارژر قدرت بیشتری می‌گیرد و حالا برای اولین‌بار، از سیستم انتقال قدرت تمام‌چرخ محرک کمک گرفته است. نسخه‌ی کامپتیشن بی‌ام‌و M5 مشابه نسخه‌ی استاندارد M5 می‌تواند در زمان ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. باوجوداین، برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتربرساعت به ۱۰.۸ ثانیه نیاز دارد که ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از نسخه‌ی استاندارد است.
۱۱. فراری 488 پیستا

قدرت: ۷۱۱ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۴۰ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۳۵۰هزار دلار

نسخه‌ی پیستا (Pista، در زبان ایتالیایی به‌معنی «پیست») از کوپه و کروک سوپراسپرت 488، پاسخ فراری به پورشه 911GT2 RS است. پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر Vشکل ۳.۹لیتری 488 پیستا که به دو توروبوشارژر مجهز است و عنوان پرقدرت‌ترین پیشرانه‌ی V8 فراری را یدک می‌کشد، ۱۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از 488 GTB دراختیار گرفته تا درمجموع، ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دراختیار سوپراسپرت زیبای فراری باشد. پیستا با نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت در ۲.۸۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت و در ۷.۶ ثانیه به سرعت دویست کیلومتربرساعت می‌رسد. مدل 488 GTB درمقایسه‌با پیستا، در آزمون‌های صفر تا صد و صفر تا دویست به ۳ و ۸.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر به سرعت ۳۳۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید.
۱۰. پورشه 919Evo

قدرت: ۱۳۵۰ اسب‌بخار
نهایت سرعت:‌ ۳۴۳ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: مشخص نیست

خودرو مسابقه‌ای LMP1 پورشه موسوم به 919 هیبرید از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. تیم پورشه با این خودرو در مسابقات استقامتی قهرمانی جهان (WEC) سه سال پیاپی قهرمان شد. پس از کناره‌گیری از فصل ۲۰۱۸ مسابقات WEC، مدل جدید 919Evo معرفی شد. مهندسان پورشه مدل 919Evo را بدون درنظرگرفتن قوانین سفت‌وسخت مسابقات WEC و صرفا برای رکوردشکنی طراحی کرده‌اند. 919Evo درمقایسه‌با 919 هیبریداستاندارد مسابقات WEC حدود ۵۳درصد داونفورس (نیروی روبه‌پایین) بیشتری تولید می‌کند. پورشه 919Evo با وزن کلی ۸۳۹ کیلوگرم از پیشرانه‌ی چهارسیلندر Vشکل دولیتری توربوشارژ و موتور الکتریکی استفاده می‌کند و هم‌اکنون، سریع‌ترین خودرو جهان در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان است. قبل از ورود 919Evo به جهنم سبز، سریع‌ترین دور سال ۱۹۸۳ با رانندگی استفان بیلوف با زمان ۶ دقیقه و ۱۱.۱۳ ثانیه ثبت شده بود. بیلوف پشت فرمان پورشه 956C این زمان را ثبت کرده بود. حالا و پس از گذشت ۳۵ سال، پورشه 919Evo با اختلاف درخورتوجه این رکورد را درهم شکست.
۹. نیسان GT-R50 ایتال‌دیزاین

قدرت: ۷۱۲ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۲۲ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۹۰۰هزار یورو (بیش از ۱میلیون دلار)

نیسان GT-R 50 به‌عنوان حاصل همکاری ژاپنی‌ها و طراحان استودیو ایتالیایی ایتال‌دایزاین (Italdesign) از پیشرانه‌ی شش‌سیلندر Vشکل ۳.۸لیتری تویین‌توربوشارژ، ۷۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. برای مقایسه، مدل ۲۰۱۸ نیسان GT-R نیسمو از این پیشرانه‌ی V6 حداکثر ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن‌متر گشتاور گرفته است. این افزایش قدرت در GT-R 50 بیشتر متوجه توربوشارژرهای بزرگ‌تر هم‌سطح خودروهای مسابقه‌ای GT3 است تا درکنار گیربگس سکوئنشال شش‌سرعته و دیفرانسیل و میل‌کاردان جدید، عملکرد بهتر این مدل را تضمین کند. تمام پنجاه دستگاه GT-R 50 را متخصصان ایتال‌دیزاین و طبق سلیقه‌ی مشتریان با دست طراحی و تولید و مونتاژ می‌کنند. شاید این مدل ویژه چندان زیبا نباشد؛ اما بدون شک خودرویی منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است.
۸. استون مارتین DBS سوپرلجرا

قدرت: ۷۲۵ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۴۰ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۳۰۵هزار دلار

آخرین‌بار در سال ۲۰۱۲ بود که استون مارتین از کد DSB در محصولاتش استفاده کرد؛ اما حالا این مدل با کنارزدن ونکوئیش S، پرچم‌دار جدید جنتلمن‌های بریتانیا خواهد بود. سوپرلجرا (Superleggera) در زبان ایتالیایی به‌معنی «بسیار سبک» است و پیش‌از‌این و از سال ۱۹۶۷ تابه‌امروز، بارها در محصولات استون مارتین استفاده شده است. با اینکه DBS سوپرلجرا به‌عنوان جایگزین ونکوئیش S معرفی شده؛ اما داستان این دو مدل متفاوت است. DBS سوپرلجرا براساس مدل DB11 ساخته شده؛ ولی درمجموع ۷۲ کیلوگرم سبک‌تر شده است. مهندسی ترکیب خودرو سوپراسپرت و گرندتورر، DBS سوپرلجرا استون مارتین، قدرتمندترین و سریع‌ترین خودرو جاده‌ای فعلی این شرکت بریتانیایی را در ۳.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رساند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، فقط به ۶.۴ ثانیه نیاز دارد.
۷. شورولت کوروت ZR1

قدرت: ۷۵۵ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۴۱ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۱۲۵هزار دلار

این چهارمین‌بار در تاریخ شورولت است که مدلی از کوروت با نام ZR1 معرفی می‌شود. نسل‌های قبلی این خودرو در سال‌های ۱۹۶۹ و ۱۹۹۰ و ۲۰۰۹ رونمایی شدند و در زمان خود، از محصولات قدرتمند صنعت خودروسازی آمریکا بودند. نسل جدید ZR1 برای عرضه در سال ۲۰۱۹، به پیشرانه‌ی LT5 شورولت مجهز خواهد بود که پیشرفته‌ترین فناوری این شرکت در حوزه‌ی سورپرشارژرها را به‌همراه خواهد داشت. این پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر ۶.۲لیتری با آرایش Vشکل، ۷۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۶۹ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌کند. برای خریداران امکان سفارش شورولت کوروت ZR1 با جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دستی یا هشت‌سرعته‌ی خودکار مجهز به پدال‌شیفتر دستی وجود دارد. این درحالی است که تا پیش‌ازاین، هیچ مدلی از سری ZR1 با جعبه‌دنده‌ی خودکار خریدنی نبود. پیشرانه‌ی مخصوص ZR1 در دیگر خودروهای شورولت یا دیگر برندهای دنیا استفاده نخواهد شد تا این مدل را خاص‌ و بی‌مانند نشان دهد. نسل قبلی این پیشرانه موسوم به LT4 در کوروت Z06 حضور داشت؛ اما با گذشت هشت سال از آن زمان، پیشرانه‌ی LT5 از اینترکولری قدرتمند درکنار سوپرشارژر استفاده می‌کند که ۵۲درصد بازدهی بیشتری دارد.
۶. لامبورگینی اونتادور SVJ

قدرت: ۷۵۹ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۵۰ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۵۱۸هزار دلار

اونتادور SVJ یا سوپر ولوچه یوتا (SuperVeloce Jota)، رسما قدرتمندترین سوپراسپرت جاده‌ای جدید لامبورگینی با پیشرانه‌ی V12 است. این سوپراسپرت خواستنی از پیشرانه‌ی دوازده‌سیلندر Vشکل ۶.۵لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند. اونتادور SVJ به‌لطف پیشرانه‌ی V12 که قدرت آن برابر با مدل تولیدمحدود چنتناریو (Centenario) است، با نهایت سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتربرساعت، در ۲.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت و ۸.۶ ثانیه به سرعت دویست کیلومتربرساعت می‌رسد. SVJ با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم و سیستم فرمان‌پذیری محورعقب و لاستیک‌های سفارشی پیرلی P Zeo Corsa، برای توقف از سرعت صد کیلومتربرساعت فقط به‌حدود سی متر مسافت نیاز دارد. اونتادور SVJ هنگام رونمایی در جشنواره‌ی کنکو دلگانس پبل‌بیچ ۲۰۱۸ در مونته‌ری کالیفرنیا، سریع‌ترین خودرو جاده‌ای نوربرگ‌رینگ بود که رکوردش مدتی بعد، دوباره دراختیار پورشه 911GT2 RS قرار گرفت.
۵. فراری مونزا

قدرت: ۷۸۹ اسب‌بخار
نهایت سرعت: بیش از ۳۰۰ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۱میلیون و ۷۵۰هزار دلار

دو مدل فراری Monza SP1 و SP2 عضو خانواده‌ی جدید Icona هستند که تفاوتشان در ظرفیت تک یا دوسرنشین است. هدف از تولید این دو نمونه‌ی ویژه و تولیدمحدود که براساس 812 سوپرفست شکل گرفته‌اند، ترکیب فناوری مدرن فراری با طراحی دهه‌ی ۱۹۵۰ است. هر دو مدل از پیشرانه‌ی دوازده‌سیلندر Vشکل ۶.۵لیتری، قدرتمندترین نمونه‌ی تولیدی فراری، استفاده می‌کنند. هر دو مدل مونزا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت به ۲.۹ ثانیه و برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتربرساعت به ۷.۹ ثانیه نیاز دارند.
۴. مک‌لارن اسپیدتیل

قدرت: ۱۰۳۶ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۴۰۲ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۲میلیون و ۲۵۰هزار دلار

اَبَرخودرو مک‌لارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail) به‌عنوان جانشین مک‌لارن F1 و محصولی رقابتی با بوگاتی شیرون طراحی شده است. مشابه مک‌لارن F1، در اسپیدتیل هم سه صندلی برای سرنشینان وجود دارد. این اَبَرخودرو سه نمایشگر لمسی دارد که پیرامون فرمان قرار دارند. بسیاری از امکانات فنی این مدل، با کلیدهای روی سقف کنترل می‌شوند. شیشه‌ی جلو الکتروکروماتیک است و در شرایط نوری مختلف می‌تواند به انتخاب راننده تیرگی کنترل‌کردنی داشته باشد. اَبَرخودرو مک‌لارن اسپیدتیل مشابه مدل افسانه‌ای F1 با تولید محدود به ۱۰۶ دستگاه عرضه خواهد شد و از هم‌اکنون، تمامی ظرفیت آن برای تحویل در سال ۲۰۲۰ پیش‌فروش شده است.
۳. زنوو TSR-S

قدرت: ۱۱۷۷ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۲۵ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: مشخص نیست

برند دانمارکی زنوو (Zenvo) به شهرت شرکت‌هایی چون پاگانی یا کونیگزگ نیست؛ اما محصولات این شرکت توجهات زیادی را در چند سال اخیر به‌خود جلب کرده است. بااین‌حال، ادعای قدرت ۱۱۷۷اسب‌بخاری پیشرانه‌ی هشت‌سیلندر Vشکل ۵.۸لیتری سوپرشارژ زنوو TSR-S برای این برند خیلی بزرگ به‌نظر می‌رسد. افزون‌براین، زنوو هم‌اکنون مدل TS1 GT با قدرت ۱۱۶۳ اسب‌بخار را در خط تولید دارد. سوپراسپرت زنوو TSR-S می‌تواند در زمان ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. این خودرو برای رسیدن به سرعت دویست کیلومتربرساعت نیز فقط به ۶.۸ ثانیه نیاز دارد. بال متحرک عقب زنوو TSR-S به‌لطف چرخش طولی، میزان نیروی رو‌به‌پایین بیشتری دراختیار قرار می‌دهد و باعث بهبود آیرودینامیک می‌شود.
۲. بوگاتی دیوو

قدرت: ۱۴۷۹ اسب‌بخار
نهایت سرعت: ۳۸۰ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۵میلیون و ۸۰۰هزار دلار

از زمانی‌که بوگاتی با مدل‌های ویرون و شیرون با نهایت سرعت‌ بیش از چهارصد کیلومتر و شتاب‌گیری باورنکردنی خبرساز شد، همواره با مشکلی بزرگ رو‌به‌رو بود: اَبَرخودروهای این برند فرانسوی با مالکیت فولکس واگن آلمان، به‌دلایلی همچون وزن سنگین ازنظر فرمان‌پذیری در پیچ‌های تند و رکوردزنی در پیست‌های مشهور دنیا ضعف‌هایی داشتند. براساس اعلام رسمی مهندسان بوگاتی، دیوو (Divo) با هدف بهبود فرمان‌پذیری ساخته شده است. پیشرانه‌ی دیوو همان شانزده‌سیلندر Wشکل هشت لیتر با چهار توربوشارژر ساخت فولکس واگن در مدل شیرون است.
۱. ریمک C Two

قدرت: ۱۸۸۷ اسب‌بخار
نهیات سرعت: ۴۱۵ کیلومتربرساعت
قیمت مدل پایه: ۲میلیون و ۱۰۰هزار دلار

سریع‌ترین و قدرتمندترین خودرو جاده‌ای که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، C Two یا Concept Two محصول جدید شرکت ریمک (Rimac) با مشخصات فنی باورنکردنی است. این شرکت خودروسازی در کشور کرواسی قرار دارد. این اَبَرخودرو تمام‌برقی با زمان ۱.۹۷ ثانیه در آزمون سرعت صفر تا صد کیلومتربرساعت، ستاره‌ی نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ بود. ریمک C Two هم‌اکنون قدرتمندترین خودرو جاده‌ای جهان محسوب می‌شود که آینده‌ای درخشان در صنعت خودروهای برقی را نوید می‌دهد. کانسپت دوم ریمک به‌لطف چهار موتور برقی ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در محور جلو، هر چرخ از یک جعبه‌دنده‌ی مستقل تک‌سرعته استفاده می‌کند؛ اما در محور عقب، دو جعبه‌دنده‌‌ی دوسرعته در هر چرخ کار گذاشته شده است. اگر راننده بتواند پشت فرمان C Two هشیار بماند، در زمان ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید و طی‌کردن مسیر دِرَگ چهارصدمتری، فقط ۹.۱ ثانیه طول می‌کشد. ریمک C Two نماینده‌ی خودروهای آینده در باشگاه اختصاصی سریع‌ترین خودروهای جهان، مثل بوگاتی شیرون و کونیگزگ آگرا RS خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید