سانحه برای شناور «کنارک» نیروی دریایی ارتش/ شهادت 19 نفر و مجروحیت 15 از پرسنل ارتش

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۸:۳۴
    کد خبر :713594

به گزارش خبرگزاری های رسمی؛ بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که در این حادثه تاکنون 19 نفر شهید و تعداد 15 تن دیگر مجروح شدند.

 

تشریح جزییات حادثه توسط روابط عمومی ارتش :

«عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.

گفتنی است نیرو های مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.

تعداد شهدای این حادثه 19 تن بوده و تعداد مجروحان نیز 15 نفر است که در وضعیت مناسبی به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این شناور، بر آمادگی دفاعی و روحیه شهادت طلبی کارکنان غیور دریایی ارتش تأکید و عنوان کرده است، انتظار می ‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه، از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود.»

 

مشخصات و تیپ ظاهری ناو کنارک:

ناو کنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳ از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

این ناو با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

گزارش شبکه خبر از حادثه ناو کنارک:

 

روایت های تایید نشده شاهدین در شبکه های اجتماعی:

-گویا ناوچه جماران، ناوچه کنارک را اشتباهی با موشک زده که ۱۸ نفر پرسنل ناوچه در دریا مفقود شده اند و ۱ کشته تایید شده است. به احتمال تمامی پرسنل جان باخته‌اند و شناور هم کلا غرق شده است.

-گفته می‌شود فرمانده ناو کنارک نیز شهید شده است.

-یاسر حزباوی دبیر ستاد هرمزگان سعید جلیلی در انتخابات توییت کرد:

-علی الظاهر ناوشکن جماران تو مانور اشتباهی ناوچه کنارک رو تو منطقه جاسک با موشک دریا به دریا زده و غرق کرده!

-گفته می‌شود حدود ۴۰ نفر مفقود هستند!

-وحید حاجی پور خبرنگار روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشت:« بیمارستان بندرچابهار محل اعزام زخمی‌های حادثه بوده و برابر اعلام منابع تعداد کشته شده‌های حادثه به بیش از ۴۰ نفر رسیده که پیکر ۲۲ نفر از پرسنل تا کنون پیدا شده است.»

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. mohsen گفت:

    مدیریت، نظم، و برنامه ریزی شرط اول نیروهای مسلح یک کشور مدعی است.وقتی‌ اشتباهاتی چنین فاحش و وحشتناک از جمله زدن هواپیما غیر نظامی و شلیک به نیرو‌های خودی آن هم در یک تمرین نظامی که احتمالا بودجه هنگفتی را سالانه در بر می‌گیرد، نشانه چیست و مقصر کیست؟ از کوزه همان برون تراود که در او است.نگاهی‌ به مدیریت کلان کشور بیاندازید تا از چنین حوادثی حیرت نکنیم. خداوندا ما تقاص کدام گناه را پس میدهیم که پایانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید