زندگی «دودی» مردم البته به جز دماوند و فیروزکوه! و مسؤولینی که …

    کد خبر :666324

تمام طرح‌های داده شده در این سال‌ها نتوانسته‌اند، پادزهری برای هوای آلوده کشور به ویژه تهران باشند. هوا در زمستان هر سال بدتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که طرح‌های اجرا شده ناکارآمد هستند. بدتر از اینکه آنهایی که باید فکری به حال مردم و شهرها کنند، چشم به آسمان دارند که شاید باد و باران به داد آنها برسد.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایران این است که مشکلات در آن تکراری می‌شوند و تقریبا کسی برای دلیل مشکلات و راه‌حل‌ها پاسخی ندارد. آلودگی هوا نمونه بارز آن است. زندگی مردم دودی شده است و تنها کاری که انجام می‌شود تعطیلی مدارس در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران البته به جز دماوند و فیروزکوه است!

 

در سال‌های گذشته تنها تهران و یکی دو شهر بزرگ دیگر درگیر آلودگی هوا می‌شدند اما الان بسیاری از شهرهای از شمال تا جنوب از غرب تا شرق با آلودگی در حال کشتی گرفتن هستند.

 

همین فراگیر شدن آلودگی این سوال را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که علت این آلودگی چیست؟ بنزین؟ ماشین‌های غیر استاندارد؟ کارخانه‌های آلاینده یا …

 

واقعا مردم دوست دارند، بدانند چرا باید در میان دود و آلودگی زندگی کنند؟

 

نکته بعدی این است که برخی تصور کردند با تعطیلی مدارس کمی اوضاع هوا بهتر می‌شود اما این کار هم دردی از شهرها دوا نکرد. آسمان همانطور سیاه و دود گرفته است. این تعطیلی تنها باعث شده است که بچه‌های بیگناه در روزهای سیاه آلودگی دچار بیماری‌‎های عجیب و غریب نشوند.

 

مسؤولان محترم بهتر است به جای حضور در رسانه‌ها و حرف زدن یک راهکار عملی برای حل این بحران پیدا کنند. تا کی قرار است هر وقت زمستان از راه می‌رسد به جای چشم انتظار برف و باران بودن باید دود ببینم و ماسک بزنیم.

 

تمام طرح‌های داده شده در این سال‌ها نتوانسته‌اند، پادزهری برای هوای آلوده کشور به ویژه تهران باشند. هوا در زمستان هر سال بدتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که طرح‌های اجرا شده ناکارآمد هستند. بدتر از اینکه آنهایی که باید فکری به حال مردم و شهرها کنند، چشم به آسمان دارند که شاید باد و باران به داد آنها برسد.

 

واقعا چرا به جای حمایت‌های گسترده از صنعت خودروسازی فشل که به نظر می‌رسد نقش مهمی در آلودگی این روزهای ایران به خاطر خودروهای آلاینده دارد از حمل و نقل عمومی حمایت نکردیم؟ چرا مترو را گسترش ندادیم؟ چرا اتوبوس‌های جدید نساختیم و یا نخریدیم؟

 

به طور مثال دولت آلمان تصمیم گرفته است برای کاهش آلودگی هوا علاوه بر رایگان شدن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، طرح ایجاد منطقه پاک، کاهش استفاده از خودروهای شخصی و ایجاد انگیزه برای استفاده از خودروهای برقی را اجرایی کند.

 

اگر مردم بدانند که با وسایل نقلیه عمومی می‌توانند به راحتی به کارهای خود برسند قطعا با توجه به قیمت سوخت حاضر نبودند از ماشین‌های شخصی استفاده کنند. متاسفانه آنقدر حمل و نقل عمومی به ویژه در شهرهای بزرگ شلوغ و گاهی فشل هستند که مردم ترجیح می‌دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند.

 

به گزارش عصر ایران ،آلودگی هوا برای جان مردم خطرناک است. در زمان المپیک چین، یک دوره رفت و آمد در شهرها منع شد و در نتیجه آن تعداد سقط جنین کمتر شد و وزن کودکان هم بیشتر شد. اگر نگران مردم هستیم باید هرچه سریعتر فکری به حال آلودگی هوا کنیم. مردم مجبور هستند برای رتق و فتق امور زندگی خود از خانه بیرون بیایند این کار باعث می‌شود آلودگی به راحتی آنها را بغل کند. پس بهتر است باد طرح‌های کارآمد از مردم در برابر آلودگی دفاع کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید