رژیم غذایی برای افزایش ضریب هوشی

    کد خبر :939603
رژیم غذایی برای افزایش هوش

کودکانی که از شیر مادر تغذیه و بعد‌ها میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذا‌های سالم مصرف کردند، در سن هشت سالگی ضریب هوشی آنان تا دو امتیاز بالاتر بود.

دکتر لیزا اسمیترز، محقق این تحقیق گفت: رژیم غذایی، مواد مغذی مورد نیاز برای رشد بافت‌های مغز را در دو سال اول زندگی تأمین می‌کند و هدف از این مطالعه بررسی تأثیر رژیم غذایی بر ضریب هوشی کودکان بود.

ما دریافتیم کودکانی که در ۶ ماهگی با شیر مادر تغذیه می‌کردند و رژیم غذایی سالمی ازجمله حبوبات، پنیر، میوه‌ها و سبزیجات در ۱۵ و ۲۴ ماهگی داشتند، تا سن هشت سالگی تا دو امتیاز ضریب هوشی بالاتری داشتند.

نتایج این تحقیق حاصل مطالعه‌ای بر روی بیش از ۷۰۰۰ کودک است که عادات غذایی آنان در سنین ۶ ماهگی، ۱۵ ماهگی و دو سالگی مورد بررسی قرار گرفت. آنان تا سن هشت سالگی تحت نظر بودند.

دکتر اسمیترز می‌گوید: برخلاف فواید تغذیه سالم، کودکانی که با غذا‌های ناسالم تغذیه می‌شوند، بهره هوشی پایین‌تری داشتند. ضریب هوشی آن دسته از کودکانی که در دو سال اول زندگی رژیم غذایی آنان به‌طور منظم شامل بیسکویت، شکلات، شیرینی، نوشابه و چیپس بود، تا سن هشت سالگی تا دو امتیاز ضریب هوشی کمتری داشتند.

همچنین غذا‌های آماده که در ۶ ماهگی داده می‌شوند تأثیر منفی بر ضریب هوشی کودک دارند، اما شاهد برخی از ارتباط‌های مثبت این غذا‌ها در ۲۴ ماهگی بودیم.

اگرچه تفاوت‌ها در ضریب هوشی زیاد نیست، این مطالعه برخی از قوی‌ترین شواهد را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد الگو‌های رژیم غذایی از ۶ تا ۲۴ ماهگی تأثیر کوچک، اما قابل‌توجهی بر ضریب هوشی در هشت سالگی دارند؛ بنابراین مهم است که تأثیر طولانی‌مدت غذا‌هایی که به فرزندانمان می‌دهیم را در نظر بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید