بازتاب ایران

رویترز: روزانه21000 نفر به کرونا مبتلا می شوند/ نشنال اینترست: ناوگان زیردریایی ایران چقدر خطرناک است؟ آروتز شوا: آمریکا آمادگی برداشتن تحریم های ایران را دارد / پولیتیکو: به کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد

    کد خبر :799627

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری رویترز، نشریه نشنال اینترست، کانال آروتز شوا و نشریه پولیتیکو با تأکید بر موضوعاتی چون روزانه21000 نفر به کرونا مبتلا می شوند، ناوگان زیردریایی ایران چقدر خطرناک است؟ آمریکا آمادگی برداشتن تحریم های ایران را دارد ، به کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

رویترز: روزانه21000 نفر به کرونا مبتلا می شوند

نوروز و سفرهای نوروزی ایران را وارد موج چهارم کرونا کرد، پیش بینی هایی که ستاد ملی کرونا نسبت به این مرحله از همه گیری داشته است نشان از ابتلا و تلفات چند برابر نسبت به مراحل قبل دارد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایران روز چهارشنبه با رسیدن به 20954 مورد ابتلای روزانه به کرونا و با افزایش 3500 نفری نسبت به روز قبل رکورد روزانه ابتلا به کرونا در کشور را شکست.

همچنین این خبرگزاری افزوده است: عامل اصلی افزایش آمار ابتلا تعطیلات نوروز و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی توسط مردم بوده است.

کرونا

رویترز در پایان ایران را مرکز شیوع در خاورمیانه دانسته است که با مجموع 1984348 مورد گزارش ابتلا به ویروس کرونا، بالاترین آمار را در سطح منطقه داشته است.

نشنال اینترست: ناوگان زیردریایی ایران چقدر خطرناک است؟

نیروی های مسلح ایران با بومی سازی تجهیزات و ارتقاء دانش فنی در تولید تجهیزات دفاعی توانسته اند ارتقایی در توانایی نظامی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند که برای سایر بازیگران بین المللی برآورد میزان این توان سخت است.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: قایق های جدید ایرانی در آب های خلیج فارس بسیار خطرناک هستند.

در ادامه این مطلب به توانمندی ایران در خلیج فارس و تلاش برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی مستقل و خودکفا در سطح منطقه اشاره شده است. این نشریه نیروی دریایی ایران را آماده مقابله با دشمنان و همچنین بستن تنگه هرمز می داند.

نیروی دریایی ایران

در پایان این نشریه به توانمندی ایران در تولید زیردریایی و ارتقاء کلاس زیردریایی ها می پردازد و مدعی است که این پارامتر می تواند برای ایران دستاوردهای مهمی در رسیدن به قدرت نظامی خودکفا داشته باشد.

آروتز شوا: آمریکا آمادگی برداشتن تحریم های ایران را دارد

پس از جلسه روز سه شنبه ایران با سایر کشورهای عضو برجام در وین که مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را نیز در خود داشت، گمانه زنی ها درباره نتایج این نشست رسانه های مختلف را به خود مشغول کرده است.

در این میان کانال آروتز شوا نوشت: وزارت امورخارجه ایالات متحده روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده آمادگی دارد تحریم های ایران را کنار بگذارد.

در ادامه این خبر آمده است: ایالات متحده همچنین مدعی است آمادگی بازگشت به برجام را دارد، البته درباره لغو تحریم ها لیست دقیقی ارائه نکرده است.

تحریم

در پایان این کانال به نقل از نتانیاهو آورده است: توافق هسته ای با ایران بی فایده است و توافقی که ایران را محدود نکند، برای ما بی ارزش است.

پولیتیکو: به کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد

روز سه شنبه یک کشتی ایرانی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت، گمانه زنی ها درباره این حادثه و عامل حمله به کشتی توجه رسانه های مختلف را به خود جلب کرده است.

نشریه پولیتیکو در باره این حمله نوشت: هنگامی که ایران در وین مشغول گفتگو با قدرت های جهانی بود در دریای سرخ به کشتی آن حمله شد.

در ادامه این گزارش اشاره شده است که ایران حمله را از سوی اسرائیل می داند، اما حضور طولانی مدت این کشتی در منطقه بارها مورد انتقاد عربستان سعودی بوده است.

کشتی ایرانی

در پایان این نشریه با نقل قول از دیپلمات های غربی به این نتیجه می رسد که هیچ راه حلی جز توافق برای مسئله هسته ای ایران وجود ندارد و حوادثی که در خارج از محل گفتگوها صورت می گیرد بر مذاکرات تاثیر می گذارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید