بازتاب ایران؛

رویترز: آمریکا و برجام منتظر موافقت ایران هستند/ فاکس نیوز: آمریکا بدون گرفتن امتیاز بیشتر به برجام برنگردد/ تایمز اسرائیل: ایران با وسواس اعدام ها را انجام می دهد/ هاآرتص: فشار حداکثری به ایران حداقل نتایج را داشت

    کد خبر :797200

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری رویترز، شبکه فاکس نیوز، روزنامه تایمز اسرائیل و روزنامه هاآرتص با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا و برجام منتظر موافقت ایران هستند، آمریکا بدون گرفتن امتیاز بیشتر به برجام برنگردد، ایران با وسواس اعدام ها را انجام می دهد، فشار حداکثری به ایران حداقل نتایج را داشت، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

رویترز: آمریکا و برجام منتظر موافقت ایران هستند

دولت بایدن برای بازگشت به برجام درحال بررسی راه های مختلف است و سعی دارد نگرانی های نخبگان آمریکایی و هم پیمانان خود در سطح بین المللی را مدنظر داشته باشد.

در همین باره خبرگزاری رویترز نوشت: تلاش و اقدامات اولیه ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای سال 2015 متوقف شده است.

در ادامه آمده است: ایران و آمریکا از طریق کشورهای اروپایی(فرانسه، انگلیس و آلمان) گفتگوهای اولیه را انجام داده اند.

در پایان به وضعیت برنامه هسته ای ایران، تاریخچه برجام و وضعیت کنونی آن بعد از کنار رفتن دونالد ترامپ مورد بررسی قرار گرفته است. این رسانه مدعی است رهبر ایران مقام اصلی تصمیم گیرنده درباره برنامه هسته ای است و هنوز اطمینانی از این که ایشان قصد دارد قبل از انتخابات به برجام بپردازد یا پس از آن وجود ندارد.

فاکس نیوز: آمریکا بدون گرفتن امتیاز بیشتر به برجام برنگردد

بازگشت یا عدم بازگشت به برجام در میان طیف های مختلف در جامعه آمریکا طرفداران متفاوتی دارد. برخی از بازگشت به برجام سخن می گویند و برخی دیگر بازگشت به برجام را یک ابزار برای دریافت امتیاز از ایران می دانند.

شبکه فاکس نیوز در همین باره نوشت: یکی از آمریکایی های که در ایران زندانی بوده است به دولت بایدن توصیه می کند بدون دریافت امتیاز از ایران به برجام بازنگردد.

همچنین این رسانه مدعی شده است که ایرانی هایی که در کنار این تبعه آمریکا در زندان حضور داشته اند نیز چنین خواسته ای داشته اند.

در پایان این شبکه به ارائه نظرات کارشناسان مختلف آمریکایی درباره توافق هسته ای با ایران پرداخته است. این رسانه مدعی است ایران برای دریافت امتیاز از دولت های غربی اتباع آن ها را در ایران زندانی می کند.

تایمز اسرائیل: ایران با وسواس اعدام ها را انجام می دهد

مجازات اعدام یکی از عوامل تحمیل فشارهای حقوق بشری به جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به تفاوت های دولت کنونی و سابق ایالات متحده رسانه ها به مسائل حقوق بشری بیشتر می پردازند.

یکی از رسانه هایی که به این موضوع پرداخته است روزنامه تایمز اسرائیل است که نوشت: گزارش فعالان می گوید جمهوری اسلامی در سال های اخیر کمتر از مجازات اعدام استفاده کرده است، اما همچنان سرانه استفاده از این مجازات بالا است.

در ادامه این خبر آمده است: فعالان حقوق بشر روز سه شنبه هنگام انتشار گزارشی درباره مجازات اعدام در ایران گفتند علی رغم کاهش حمایت عمومی از مجازات اعدام، جمهوری اسلامی ایران با وسواس مجازات اعدام را اجرا می کند.

در پایان این رسانه مدعی می شود طبق گزارش های نهادهای بین المللی ایران در سال گذشته میلادی حداقل 267 زندانی را اعدام کرده است.

هاآرتص: فشار حداکثری به ایران حداقل نتایج را داشت

سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران که سعی داشت دولت ایران را به زانو در آورد اکنون به انعقاد قرارداد 25 ساله ایران و چین منتهی شده است. این سوژه برای برخی رسانه ها دارای جذابیت بوده است.

روزنامه هاآرتص از جمله رسانه هایی است که این موضوع را مدنظر قرار داده است و نوشت: حداکثر فشار ترامپ و نتانیاهو بر ایران حداقل نتایج را به همراه داشت. توافق 25 ساله 400 میلیارد دلاری ایران و چین نشانه دیگری است از استراتژی ترامپ و نتانیاهو در قبال تهران که یک شکست ناخوشایند بود.

در ادامه این روزنامه به دستاوردهای هسته ای ایران در سال های اخیر پرداخته است و از حمایت و شوق فراوان نتانیاهو از سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ انتقاد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید