روند صعودی مراجعان در شاهرود با علائم عفونت حاد تنفسی

    کد خبر :694011

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش شمار جانباختگان کرونا در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه به سه نفر خبر داد.

دکتر رضا چمن در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: هر سه فرد فوت شده از ابتدای بروز کروناویروس در دو شهرستان شاهرود و میامی سالمند و با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

وی با بیان اینکه پیش از این دو زن ۷۳ و ۶۷ ساله با سابقه بیماری قلبی و دیابت جان باخته بودند ادامه داد: مورد جدید فوت یک مرد ۷۶ ساله با سابقه بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و پارکینسون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مبتلایان قطعی به کرونا در دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه را همان ۲۲ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: که امروز ۱۴ اسفندماه جواب تازه‌ای از نمونه‌های آزمایشگاهی دانشگاه، دریافت نکرده ایم و از ۲۲ بیمار با آزمایش مثبت قبلی که تا دیروز اعلام کردیم، تعداد ۱۳ نفر تاکنون با بهبودی ترخیص شده اند.

وی از بستری بودن و ادامه درمان ۶ مبتلای به کرونا در بیمارستان شاهرود خبر داد و گفت: همکاران ما همه توان خود را برای درمان مبتلایان به کار می‌گیرند.

دکتر چمن از روند افزایشی مراجعان با علائم عفونت‌های حاد تنفسی خبر داد و اظهار کرد: همچنان که پیش‌بینی می‌شد با روند فزاینده و رو به ازدیاد مراجعه و بستری افراد با علائم عفونت‌های حاد تنفسی روبرو هستیم به طوری که تا امروز از بیش از ۳۰۰ مراجعه سرپایی ۱۷۰ نفر در بیمارستان امام حسین شاهرود بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بر ضرورت توجه بیشتر به توصیه‌های کارشناسان و پیشگیری بیشتر تاکید کرد و از عموم مردم خواست حتی‌الامکان در خانه بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید