روش های اخذ اقامت اتریش

    کد خبر :598297

راه های مختلفی برای اخذ اقامت اتریش وجود دارد که در این مطلب می خواهیم ما را با سریع ترین و بهترین راهکارهای اقامت آشنا کنیم. اما قبل از هر موضوعی لازم است بدانید که شما برای کدام راه مناسب هستید و شرایط کدام یک را دارید. اینکه بخواهید عجولانه تصمیم بگیرید و مهاجرت به اتریش فکر کنید؛ روشی عاقلانه نبوده و بعد از مدتی شما را با بن بست مواجه خواهد کرد.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

گرفتن اقامت به روش تحصیل در اتریش یکی از رایج ترین و سریع ترین راه هایی است که نوجوانان و جوانان آن را انتخاب می کنند. در قدم اول لازم است دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید و مدارک مورد نظر را جمع آوری کنید. بعد از اپلای کردن و پذیرش گرفتن؛ می توانید در جهت اخذ اقامت اتریش اقدام کرده و شانس خود را امتحان کنید. گرچه اکثر متقاضیان در این مسیر برنده می شوند و اقامت تحصیلی اتریش را می گیرند اما گاهی برخی پرونده ها به مشکل خورده و اخذ اقامت آنها به تعویق می افتد.

زمانی که مقطع تحصیلی مورد نظرتان به اتمام رسید یا باید اتریش را ترک کنید یا در صورت پیدا کردن کار؛ ویزای تحصیلی را به ویزای کاری اتریش تغییر دهید. به هیچ عنوان سعی نکنید با همان ویزای تحصیلی کار تمام وقت پیدا کنید و مشغول به کار شوید. زیرا با دیپورت شدن مواجه می شوید و امتیازات دیگری را از دست می دهید.

اقامت اتریش از طریق کار

در کشور اتریش و برای گرفتن اقامت اتریش، امتیازاتی را روی مدارک تحصیلی شما در نظر گرفته اند. برای مثال هر چه مدرک تحصیلی شما بالاتر باشد امتیاز بالاتری به شما تعلق گرفته و سریع تر کار پیدا می کنید. خبر خوش این است که کشور اتریش همچنان با کمبود نیروی کار مواجه بوده و خواستار نیروی کار جوان است. پس کسانی که می خواهند از طریق کار، اقامت اتریش را کسب کنند؛ شرایط بهتری دارند.

بعد از اخذ اقامت اتریش از طریق کار، شما می توانید 6 ماه در اتریش بمانید و کار پیدا کنید. اگر کارفرما پیدا کردید و پروسه دریافت کارت اقامت کاری دریافت شد، به مدت یکسال می توانید در اتریش بمانید و همسر یا فرزندان خود را به کشور اتریش آورید.

ناگفته نماند که فرد متقاضی برای دریافت کارت اقامت کاری باید امتیاز بالای 70 را داشته باشد تا بتواند اقامت اتریش را دریافت کند.

البته این موارد در صورتی است که کارفرما اتریشی شما، در کشور اتریش نتوانسته فردی مناسب را پیدا کند و بعد به سراغ شما آمده است.

اقامت اتریش از طریق تولد

تابعیت یکی از پرطرفدارترین مطالبی است که اکنون در بین مردم باب شده است. برخی مردم قصد دارند کودکان خود را در خاک کشور دیگری به دنیا آورند. اما باید دقت داشت که کشور مورد نظر شما کدام سیستم را انتخاب کرده و بر اساس آن تابعیت کودک را انتخاب می کنند. سیستم خاک و خون در همه جای دنیا وجود دارد. اما کشور اتریش سیستم خون را برگزیده و بر اساس آن تابعیت نوزاد را انتخاب می کنند. سیستم خون در کشور اتریش به این شکل است که اگر مادر کودک ایرانی باشد اما در کشور اتریش فرزند را به دنیا آورد؛ فرزند تابعیت ایرانی را گرفته و هیچ ارتباطی به اتریش نخواهد داشت.

در نتیجه با این تصور اقامت اتریش را نگیرید که فرزند شما تابعیت اتریش را کسب کرده و تابعیت ایرانی او حذف می شود.

راه های مختلفی برای اخذ اقامت اتریش وجود دارد که در این مطلب می خواهیم ما را با سریع ترین و بهترین راهکارهای اقامت آشنا کنیم. اما قبل از هر موضوعی لازم است بدانید که شما برای کدام راه مناسب هستید و شرایط کدام یک را دارید. اینکه بخواهید عجولانه تصمیم بگیرید و مهاجرت به اتریش فکر کنید؛ روشی عاقلانه نبوده و بعد از مدتی شما را با بن بست مواجه خواهد کرد.

اقامت اتریش از طریق ازدواج

برای دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج، باید بدانید که اگر با فردی اتریشی ازدواج کنید، می توانید تابعیت اتریشی او را بگیرید. اما این در صورتی است که ازدواج شما واقعی باشد و به صورت مدنی به ثبت رسیده باشد.

اگر فرد متقاضی زیر 18 سال باشد و بخواهد از طریق ازدواج اقدام کند، کشور اتریش مخالفت کرده و دیپورت خواهید شد. اما اگر بر اساس قوانین کشور اتریش باشد و بتوانید ثابت کنید؛ به سرعت اقامت اتریش را دریافت خواهید کرد.

اخذ اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری

گرفتن اقامت اتریش به روش سرمایه گذاری یکی دیگر از راه هایی است که به سرعت می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید و در اتریش مستقر شوید. اما ما این راه را به افرادی که از لحاظ مالی مشکلی ندارند و می خواهند پول های هنگفت خود را در کشور دیگری سرمایه گذاری کنند پیشنهاد می کنیم. البته ناگفته نماند که ثبت شرکت نیز یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری است که راهکارهای مختص به خود را خواهد داشت. شما بعد از گذشت 3 تا 5 سال و سرمایه گذاری در اتریش می توانید اقامت دائم اتریش را بگیرید و به همراه همسر و فرزندان خود در این کشور بمانید.

ثبت شرکت و سرمایه گذاری، نسبت به راه های دیگر سخت بوده زیرا مسئولیت بیشتری دارد و باید به کشور اتریش مالیات پرداخت کنید. پس اگر از لحاظ مالی مشکل دارید، راه های دیگر را جهت اخذ اقامت اتریش انتخاب کنید.

نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید. این موسسه تنها موسسه مهاجرتی با این تعداد دنبال کننده در شبکه های اجتماعی کشور ایران است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید