روش‌های هوشمندانه برای جذب مشتری در نمایشگاه

    کد خبر :962761

در این مطلب درباره جذب مشتری در نمایشگاه با استفاده از غرفه سازی هدفمند توضیحاتی ارائه دادیم تا بتوانید در نمایشگاه حضور فعالی داشته باشید و مشتریان خود را جذب نمایید.

به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، نمایشگاه‌ها می‌توانند از راه‌های مختلفی به کسب و کار شما کمک کنند. شرکت در نمایشگاه فرصت تعامل با مشتریان و شرکای فعلی و آینده و جمع‌آوری بازخورد از بازدیدکنندگان نمایشگاه را به شما می‌دهد. نمایشگاه‌های تجاری مکانی شگفت‌انگیز است که در آن می‌توانید درک درستی از مشتریان بالقوه خود و نحوه فروش محصولات به آن‌ها را به دست آورید. همه این‌ها تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بتوانید بازدیدکنندگان مرتبط و مشتاق را به غرفه خود جذب کنید.

بسیاری از جاذبه‌های هیجان‌انگیز در یک نمایشگاه رخ می‌دهد که ممکن است توجه مشتریان را از غرفه شما پرت کند؛ بنابراین، باید به ایده‌های نوآورانه فکر کنید تا مطمئن شوید که زحمات شما در نمایشگاه هدر نمی‌رود. جذب بازدیدکنندگان به غرفه شما با ایجاد یک غرفه بی‌عیب و نقص که هویت برند شما را به نمایش می‌گذارد شروع می‌شود. ضمن اینکه باید با کسانی که وارد غرفه می‌شوند رفتار خوبی داشته باشید، اما این فقط مشتی از خروار است. با سازنده غرفه نمایشگاهی خود مشورت کنید و به ایده‌های منحصر به فردی فکر کنید تا چشم مشتریان را به غرفه خود جلب کنید. در این مطلب نکات خاصی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای غرفه سازی هدفمند ، موفقیت در نمایشگاه و کنار زدن رقبای خود استفاده کنید و اوج بگیرید.

1.اطلاع رسانی به شرکا و مشتریان

برنامه‌ریزی برای طراحی غرفه و مشورت با طراحان غرفه ساز تنها کاری نیست که برای جذب مشتری در نمایشگاه باید انجام دهید. سعی کنید پیش از شروع نمایشگاه آماده شوید و دعوت‌نامه‌ها را از طریق ایمیل با انجام کمی تبلیغ در مورد غرفه نمایشگاهی خود برای شرکت‌کنندگان ارسال کنید. این کار باعث ایجاد علاقه و تشویق مشتریان به حضور در نمایشگاه می‌شود. همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی خود برای اطلاع‌رسانی استفاده کنید و جزئیات نمایشگاه را به اشتراک بگذارید.

فراموش نکنید که مشتریان فعلی و گذشته خود را دعوت کنید چراکه ممکن است از نمایشگاه اطلاعی نداشته باشند. دیدن چهره‌های آشنا در غرفه شما همچنین باعث می‌شود مشتریان بالقوه جدید احساس راحتی بیشتری برای نزدیک شدن به شما داشته باشند.

2.به افراد انگیزه بدهید تا به دیدن غرفه شما بیایند

به افراد دلیل واضح و مختصری ارائه دهید که چرا باید از غرفه نمایشگاه شما بازدید کنند. به این فکر کنید که چه چیزی به آن‌ها انگیزه قوی برای انجام این کار می‌دهد. آن پیام را به صورت واضح در دعوت‌نامه‌های خود بیان کنید. چه چیزی ممکن است برای افرادی که از رویداد بازدید می‌کنند جذاب باشد و کسب‌وکار شما را متمایز کند؟ شاید یک محصول انحصاری عرضه شود، یا شاید یک سخنران یا مهمان معروف دعوت کرده باشید.

3.از تکنولوژی برای جذب مشتری در نمایشگاه استفاده کنید

در دنیای پیشرفته امروزی، مشتریان به دنبال شرکت‌هایی هستند که فناوری دیجیتال پیشرفته را ارائه می‌دهند؛ بنابراین، راه‌های نوآورانه ایجاد کنید و به مشتریان خود اجازه دهید تا به صورت دیجیتالی با محصولات شما تعامل داشته باشند.

از رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی با واقعیت افزوده (AR)، نظرسنجی‌های دیجیتال و بسیاری از گزینه‌های شگفت انگیز دیگر برای جذب آن‌ها به غرفه خود استفاده کنید. حتی می‌توانید صفحه‌های LED را با سازنده غرفه نمایشگاه تجاری راه‌اندازی کنید تا ویدیوهای تبلیغاتی خود را نشان دهید و نمایش گرافیکی محصولات خود را ارائه دهید.

4.محیطی آرام بخش ایجاد کنید

مشتریان اغلب از سر و صدا و شلوغی بیش از حد نمایشگاه مستأصل می‌شوند؛ بنابراین، می‌توانید از آن برای

جذب مشتری در نمایشگاه بهره ببرید و با غرفه سازان خود مشورت کنید تا محیطی آرام ایجاد کنید.

چیدمان صندلی راحتی داشته باشید و به مشتریان خود نوشیدنی و خوراکی رایگان ارائه دهید. به آن‌ها اجازه دهید تا از محیط پر سر و صدا فاصله گرفته و استراحت کنند، این کار قطعاً آن‌ها را تشویق می‌کند که از غرفه شما بازدید کنند.

5.ارزش‌های برند خود را بیان کنید

غرفه‌های نمایشگاهی سفارشی خود را به طور کامل برنامه‌ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که ارزش‌های اصلی برند شما به طور دقیق از طریق غرفه منعکس شده است. برای بسیاری از مشتریان، ممکن است اولین باری باشد که از غرفه شما بازدید می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که با بیان ارزش‌های شرکت خود به روشی منحصر به فرد و خلاقانه، تأثیری حرفه‌ای بر جای می‌گذارید.

6.یک تم را انتخاب کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتری در نمایشگاه، برجسته شدن است. از استندهای معمولی یکنواخت دور شوید و خلاق باشید. از گرافیک های جذاب در غرفه خود استفاده کنید که وقتی افراد از کنار جایگاه شما عبور می‌کنند، توجه آن‌ها را جلب کنید و آن‌ها را به سمت غرفه خود بکشید. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از تصاویر گرافیکی باکیفیت است که به صورت حرفه‌ای طراحی شده و به راحتی قابل درک باشد. کلمات و تصاویری که استفاده می‌کنید باید واضح و مختصر باشند.

با شرکت طراحی غرفه نمایشگاهی خود بنشینید و موضوعی را برای طراحی غرفه انتخاب کنید. می‌توانید از طراحان برتر ایفنا که دارای سال‌ها تجربه در برگزاری نمایشگاه و غرفه سازی هدفمند هستند مشاوره بگیرید و غرفه سازی خود را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید.

اگر غرفه را با هویت برند خود هماهنگ نگه دارید، مشتریان به طور خودکار جذب غرفه شما می‌شوند.

7.برای جذب مشتری در نمایشگاه تعامل ایجاد کنید

با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و اجازه دهید نظرات خود را در مورد محصولات شما بیان کنند. به آن‌ها احساس ارزشمندی بدهید. حتی می‌توانید بازی‌های مختلفی را برای تعامل بهتر با مشتریان خود قرار دهید.

داشتن بازی‌های جذاب قطعاً توجه شرکت‌کنندگان نمایشگاه را به خود جلب می‌کند و آن‌ها را به بازدید از غرفه شما علاقه‌مند می‌کند.

مردم عاشق امتحان کردن و ارزیابی محصولات جدید هستند. به ارائه نسخه نمایشی محصول فکر کنید، چیزی که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن استفاده و خودشان تجربه کنند.

8.هدایایی با لوگوی خود تقدیم شرکت کنندگان کنید

چه کسی است که هدیه رایگان را دوست نداشته باشد؟ دادن هدایای تبلیغاتی یک راه عالی برای جلب توجه و ایجاد علاقه به کسب و کار شما است. اطمینان حاصل کنید که آیتم هایی که انتخاب می‌کنید با کسب و کار و مخاطبان هدف شما مرتبط هستند؛ و مطمئن شوید که کیفیت بالایی دارند. یک خودکار ارزان و بی‌کیفیت با نام شرکت شما واقعاً نمی‌تواند شما را از رقبایتان در نمایشگاه متمایز کند.

برخی از اقلام تبلیغاتی محبوب عبارت‌اند از: تی شرت، کلاه، لیوان، خودکار، دفترچه یادداشت، USB، پک‌های تبلیغاتی و بطری‌های آب. هر آنچه را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آن چیزی است که مردم واقعاً برای آن ارزش قائل هستند و پس از پایان نمایشگاه آن را حفظ می‌کنند.

سخن پایانی

نمایشگاه‌ها راه بسیار خوبی برای ایجاد روابط با مشتریان هستند، اما رقابت در آن‌ها ممکن است دشوار باشد. به هر حال شما تنها شرکتی نیستید که سعی می‌کنید کالاهای خود را بفروشید. غرفه داران دیگر نیز برای جذب مشتری در نمایشگاه رقابت و تلاش می‌کنند و شما باید مطمئن شوید که غرفه نمایشگاه تجاری شما از بقیه متمایز است. با انجام نکاتی که پیش از این ذکر شد، می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به غرفه خود جذب کنید و شانس خود را برای ایجاد ارتباطات ارزشمند در نمایشگاه افزایش دهید. برای اطلاع از اخبار نمایشگاه و همچنین مشاهده نمایشگاه‌های برگزار شده و الهام گرفتن از آن ها برای غرفه سازی هدفمند می‌توانید به خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) به آدرس www.ifna.ir مراجعه نمایید یا با شماره تلفن ۰۲۱-۲۶۳۷۸۲۴۹ و ۰۲۱-۲۶۳۷۸۲۵۱ تماس حاصل فرمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید