روسیه و چین با ایجاد یک سیستم ارزی ملی، دلار را کنار می‌گذارند

    کد خبر :426431

مسکو و پکن درحال آماده کردن قراردادی برای افزایش استفاده از روبل و یوآن در معاملات تجاری دوجانبه و بین‌المللی هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، مسکو و پکن درحال آماده کردن قراردادی برای افزایش استفاده از روبل و یوآن در معاملات تجاری دوجانبه و بین‌المللی هستند. این دو کشور در نظر دارند برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا که معاملات مالی را هدف قرار می‌دهند، وابستگی خود به دلار را کاهش دهند.

برنامه این است که یک سیستم جدید بین‌مرزی ‌برای پرداخت‌های مستقیم با ارزهای ملی ایجاد شود. طبق گفته نخست‌وزیر روسیه، دیمیتری مدودف، مذاکراتی در حال انجام است که اجازه می‌دهد کارت اعتباری یونیون‌پی چین در روسیه، و کارت اعتباری میر کارت روسیه در چین قابل استفاده باشند.

مدودف گفت: هیچ ارز واحدی نباید در بازارها حاکم باشد، چراکه به این ترتیب همه ما به شرایط اقتصادی کشور صادرکننده این ارز وابسته خواهیم شد، حتی اگر این ارز مربوط به اقتصاد قدرتمند آمریکا باشد.

او اضافه کرد: تحریم‌های آمریکا باعث شد که مسکو و پکن به فکر استفاده از ارزهای ملی در پرداخت‌های تجاری خود بیافتند، کاری که باید ۱۰ سال پیش انجام می‌دادند.

نخست‌وزیر روسیه گفت: اولویت اول ما تجارت با روبل است که باید بالاخره از ارزی قابل تبدیل، به ارز ذخیره تبدیل شود.

روسیه و چین از سال ۲۰۱۴ تجارت با ارزهای ملی خود را آغاز کردند و آن را تا پایان ۲۰۱۷ تمدید کردند. حجم تبادلات تجاری بین ۲ کشور امسال در بازه ژانویه تا سپتامبر، ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده و به ۷۷ میلیارد دلار رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید