روسیه خواستار دفتر رسمی اپل و سایر شرکت ها شد

    کد خبر :864879
روسیه خواستار دفتر رسمی اپل و سایر شرکت ها شد

روسیه به تازگی از شرکت اپل و دیگر شرکت‌های فعال آمریکایی در حوزه تکنولوژی خواسته تا پایان سال جاری میلادی، دفاتری رسمی را در کشور روسیه داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خود در این کشور ادامه دهند. دولت روسیه شرکت‌های آمریکایی را تهدید کرده در صورتی که به خواسته این کشور تن ندهند، آن‌ها را محدود و یا به طور کلی فعالیت آن‌ها در کشور روسیه را ممنوع خواهد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_بسیاری از شرکت‌ها باید تا پایان سال جاری میلادی، در روسیه دفاتر رسمی خود را احداث کنند. همان طور که گفتیم، در صورتی که این اتفاق نیفتد شرکت‌هایی مانند اپل با جریمه‌های بزرگی رو به رو خواهند شد. برای مثال دولت روسیه می‌تواند این شرکت‌ها را از مواردی مانند تبلیغات، جمع‌آوری اطلاعات، انتقال پول و حتی فعالیت رسمی منع کند.

در لیست منتشر شده توسط دولت روسیه، نام شرکت‌های بزرگی مانند اپل، فیسبوک (متا)، گوگل، توییتر و شرکت‌های غیرآمریکایی مانند تیک تاک دیده می‌شود. حتی نام تلگرام نیز در بین شرکت‌هایی که باید دفاتری رسمی در کشور روسیه داشته باشند نیز دیده می‌شود.

دولت روسیه در تلاش است تا به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی محلی کمک کند تا بتوانند در مقابل شرکت‌های خارجی عملکرد بهتری داشته باشند. برای مثال بسیاری از دستگاه‌های خارجی که در روسیه فروخته می‌شوند، باید به برخی از برنامه‌های روسی مجهز باشند. همچنین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی روسی نیز از معافیت‌های مالیاتی زیادی بهره‌مند خواهند شد. مالیات‌ شرکت‌های خارجی نیز بیشتر از شرکت‌های محلی خواهد بود.

در کنار این موارد، شرکت‌های خارجی باید از دسترسی به اطلاعاتی که قانون کشور روسیه را نقض می‌کند خودداری کنند. این مورد می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌ها مشکل‌ساز باشد چون این اطلاعاتی می‌تواند شامل موارد زیادی شود و برخی از برنامه‌ها و اطلاعات، احتمالا برای شهروندان روس قابل دسترسی نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید