روحانی: نگرانی جدید ابتلای جوانان به کرونا است

    کد خبر :779357

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از ابتلای جوانان به ویروس جهش یافته کرونا، گفت: ممکن است در آینده با شرایط خطرناک تری مواجه شویم، لذا راه حل؛ تشدید نظارت‌ها است.

آقای حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مشاهده مواردی از ویروس کرونای انگلیسی در کشور و همچنین موتاسیون این ویروس در آفریقای جنوبی، افزود: این ویروس از ووهان چین به ایران رسید، لذا رسیدن ویروس جهش یافته از اروپا و آفریقا نیز به کشور مشکل‌تر از چین نخواهد بود.
رئیس جمهور گفت: اگر مراقبت و مواظبت نکنیم این ویروس جهش یافته، ما را نیز مبتلا خواهد کرد. امروز آمار نگران کننده‌ای گزارش شد؛ اخیراً در برخی از استان‌ها شاهد موارد ابتلای جوانان و نوجوانان بوده ایم که نگرانی جدیدی است، چرا که پیش از این، بیشتر افراد مسن مبتلا می‌شدند، اما اکنون ابتلا به کرونا در افراد کم سن نیز مشاهد می‌شود که می‌تواند در آینده برای ما بسیار مشکل آفرین باشد.

آقای روحانی افزود: حداقل باید تا ۵ الی ۶ ماه آینده با دقت تمامی دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش صدا وسیما، رئیس جمهور به زمانبر بودن ورود واکسن خارجی به کشور و همچنین آغاز واکسیناسیون واکسن ساخت داخل اشاره کرد و گفت: ما حداقل شش ماه این وضعیت را پیش رو داریم، ولی ممکن است شرایط پس از آن مطلوب شود.

آقای روحانی خاطرنشان کرد: مواجهه با موج جدید کرونا به معنای تعطیلی بخشی از کسب و کارها، ایجاد مشکلات روحی در جامعه و اختلال در انجام خدمات به مردم است، لذا باید با همه توان تلاش کنیم تا وارد موج جدید کرونا نشویم، چرا که در آن صورت مهار و کنترل مشکلات برای ما بسیار سخت خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: راه حل، تشدید نظارت‌ها است؛ باید از لحاظ فرهنگی به مردم گوشزد شود، تبلیغات ادامه یابد، گرچه تنها بیان مطلب در صدا و سیما و روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها کافی نیست بلکه باید از آن سوء در بخش نظارتی، نظارت‌ها تشدید شود.

آقای روحانی ادامه داد: به ویژه باید از طریق اپلیکیشن‌ها نظارت‌ها بیشتر شود، چرا که نظارت چهره به چهره و موردی در برخی موارد سخت می‌شود، اما از طریق اپلیکیش‌ها بسیار راحت‌تر می‌توان نظارت کرد، دیدیم که از طریق همین اپلیکیش‌ها جلوی تعدادی از تردد‌ها و مسافرت‌های هوایی و ریلی و … گرفته شد.

رئیس جمهور افزود: امیدواریم قرارگاه مقابله با کرونا با همین اپلیکیش‌ها بتواند از سفر‌های بین شهری مبتلایان با خودروی شخصی نیز جلو گیری کند. گرچه پیچیدگی‌های دارد، اما از قرارگاه می‌خواهم که این کار را دنبال کند، چرا که مبتلایان نباید به شهر و روستای دیگر رفته و جمع دیگر را مبتلا کنند؛ این کار ضروری و لازم است.

آقای روحانی با اشاره به گزارش امروز مقامات وزارت بهداشت درباره میزان شیوع کرونا گفت: ویروس کرونا در سطح جهان تضیف نشده، بلکه به عکس با موتاسیون‌هایی که یافته قدرت سرایتش بیشتر شده است حتی امروز وزیر بهداشت گفت، خطر این ویروس موتاسیون یافته و مرگ ومیر ناشی از آن بیشتر است و ممکن است در آینده با شرایط خطرناک تری مواجه شویم که نیازمند به هشدار جدی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کوچک‌ترین غفلت و اهمال طی چند روز؛ ما را با موج بستری و افزایش مرگ و میر مواجه می‌کند، لذا برای جلوگیری از ورود ویروس جدید به کشور، از وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولین می‌خواهم تا از مبادی ورود و فرودگاه‌ها بسیار مراقبت و از مسافران به ویژه از مقصد اروپا و آفریقا تست گرفته شود تا با مشکل بزرگی مواجه نشویم.

آقای روحانی تاکید کرد: ما باید با قاطعیت جلوی تجمع و تردد غیر ضرور را بگیریم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید