رنو از شاسی بلند هیبریدی آسترال رونمایی کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۰۱
    کد خبر :893872

اولین خودروی رنو با پلت فرم جدید CMF-CD، جای‌گزین کراس‌اور کجار می‌شود. آسترال مجهز به پیشرانه‌ی کم مصرف هیبرید و فناوری‌های الکترونیک برای بازار اروپا خواهد بود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_نمای اصلی آسترال، با زبان طراحی مدرن رنو ارائه می‌شود. این سبک، حالتی بهینه‌ شده از فرم C شکل چراغ‌ها که قبلا روی تالیسمان و کولئوس وجود داشت، ارائه می‌دهد. جلوپنجره‌ی مشبک، اجزای چهار گوش دارد و هماهنگ با اندازه‌ی چراغ‌ها است. حجم‌دهی سپر و کاپوت جلو با خطوط واضح، حس اسپرت و جوان‌پسند آسترال را بهبود می‌دهد.

در نمای جانبی، نیمه‌ی بالای بدنه برای آینه بغل، سقف و قاب پنجره‌ها، سیاه رنگ است. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ۱۷ تا ۱۹ اینچ تولید می‌شود و همراه خطوط روی بدنه، اسپرت و تهاجمی جلوه می‌کند. در نمای پشت، چراغ‌های باریک و بلند، پیوستگی ناقص دارند و نشان تجاری رنو را احاطه می‌کنند. حجم‌دهی این بخش از بدنه، خصوصا برای درپوش صندوق و سپر عقب، چشم‌نواز و زیبا به نظر می‌رسد؛ هرچند که قسمت‌هایی از سپر با ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت نیز ساخته شده است.

رنو آسترال با طول ۴/۵ متر، عرض ۱/۸۳ متر و ارتفاع سقف ۱/۶۲ متر، فاصله محورهای ۲/۶۷ متر دارد. این خودرو، کمی بزرگ‌تر و جادارتر از کجار است و ۵۰۰ لیتر فضای مفید برای صندوق عقب ارائه می‌دهد. البته می‌توان با جلوکشیدن صندلی‌های عقب در مدل سفارشی، ۵۷۵ فضای بار داشت. آسترال هیبریدی به دلیل نصب باتری و تجهیزات مرتبط با آن، ۴۳۰ لیتر فضای صندوق دارد.

در نمای داخلی، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD)  با ابعاد ۹/۳ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم، نمایشگر تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ نصب خواهد شد. برای سیستم سرگرمی و ناوبری، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با ساختار عمودی روی داشبود وجود خواهد داشت. چراغ‌های ماتریکس LED در نمای اصلی، دوربین ۳۶۰ درجه و نسل جدید فناوری‌های ایمنی رنو، برای آسترال ۲۰۲۲ ارائه می‌شود. خریدار می‌تواند تزئینات آلومینیوم برای دستگیره‌ها و چرم ناپا یا آلکانتارا نیز برای صندلی‌ها سفارش دهد.

آسترال با پیشرانه‌ی ۱/۲ لیتر سه سیلندر نیمه هیبریدی، ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد. نسخه‌ی پایه مجهز به گیربکس دستی ۶ سرعته است و میانگین مصرف سوخت ۵/۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت. آسترال با پیشرانه‌ی نیمه هیبریدی مجهز به موتور ۱/۳ لیتر چهار سیلندر نیز تولید می‌شود. سیستم محرک این مدل با همکاری مرسدس بنز ساخته شده است و قدرت ۱۴۰ تا ۱۶۰ اسب بخار دارد.

خودروهای نیمه هیبرید (Mild Hhybrid) دارای یک موتور برقی با توان پایین هستند که نقش کمک‌کننده برای پیشرانه‌ی بنزینی دارد. این مدل‌ها، نمی‌توانند به صورت تمام برقی استفاده شوند.

آسترال ای‌تک، نسخه‌ی تمام هیبرید رنو با پیشرانه‌ی ۱/۲ لیتری است که در شرایط مختلف، ۱۶۰ تا ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۴/۶ لیتر در صد کیلومتر است و از نظر تولید گازهای آلاینده، یکی از بهترین خودروهای جهان در کلاس کراس‌اورهای کامپکت محسوب می‌شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید