رشد 10 هزار و 468 واحدی شاخص بورس تهران

    کد خبر :749936

بورس اوراق بهادار تهران در روزهای قبل هفته جاری در حال ریزش شاخص بود، اما امروز دارای نوسانات زیادی بود، به گونه‌ای که در ساعات ابتدایی صبح شاخص کل رشد کرد و بعد با سقوط مواجه شد و پس از آن دوباره روند رو به رشد را طی کرد و در نهایت در پایان معاملات امروز به عنوان آخرین روز معاملات هفته با رشد 10 هزار و 468 واحد روبرو شد و به رقم یک میلیون و 503 هزار و 408 واحد رسید.

امروز شاخص کل بورس 821 واحد عقب نشینی کرده و به رقم 397 هزار و 574 واحد رسید. ارزش روز معاملات در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 648 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 11.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 957 هزار نوبت معامله و به ارزش 9 هزار و 732 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم در نظر بگیریم که به بیش از 3 هزار و 583 میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار و فرابورس بیش از 13 هزار و 200 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده نمادهای بورسی مثبت بودند، شاخص‌های بورسی هم به غیر از شاخص‌های هموزن رشد کردند. اگرچه رشد شاخص‌ها بسیار ناچیز بود. به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات 7 دهم درصد رشد کرد. شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 7 دهم درصد افزایش یافت، اما شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر یک 21 صدم درصد عقب نشینی کردند.

شاخص آزاد شناور در یک رشد کم‌جان نیم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 75 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط 64 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص ساز شامل فولاد مبارکه، گل گهر، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، ملی مس ایران، چادرملو و پتروشیمی پردیس بودند که به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشت.

نمادهای پربیننده امروز در بورس شامل ایران خودرو، فولاد مبارکه، بانک ملت، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ملی مس ایران و بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل رو به رشد بوده و در پایان معاملات با افزایش 222 واحد به رقم 17 هزار و 675 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 184 میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیسش از 2 میلیارد سهام، حق تقدم و یا اوراق مالی در قالب 511 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 583 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و فولاد هرمزگان، به ترتیب بیشرین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صبا تأمین و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده امروز در فرابورس شامل بانک دی، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تأمین، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس و فولاد ارفع بودند.

به گزارش فارس، امروز شرکت سرمایه گذاری استانی بوشهر به عنوان بیست و چهارمین شرکت سرمایه گذاری از شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت در نماد سبوشهر به عنوان پانصد و هفتادمین شرکت در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و بخش واسطه‌گری مالی درج شد.

سرمایه این شرکت 48 هزار و 225 میلیارد ریال بوده که ناشی از پرتفوی سهام عدالت اعضای استانی این شرکت که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند است و از روز دوشنبه 14 مهرماه سهام آن قابل معامله می‌شود.

در روزهایی که شاخص بازار در حال ریزش است بخشی از سهامداران حقیقی با ایجاد ترس و دلهره اقدام به فروش سهام خود در قیمت‌های پایین و با ضرر می کنند که در این بین شرکت‌های حقوقی بهترین استفاده را کرده به گونه‌ای که روز گذشته دو بار شرکت‌های حقوقی وارد عمل شده و سقف‌های فروش سهام یک شرکت خودرویی را به یکباره جمع‌آوری کردند و این نشان می‌دهد سهامی که افراد حقیقی ناشی از ترس و هیجان در شرایط ضرر به فروش می‌رسانند، شرکت‌های حقوقی آن را در قیمت کف خریداری می‌کنند تا سود بیشتری ببرند.

بنابراین سهامداران حقیقی باید در شرایط رکود و طوفانی قدری صبر کنند و سرمایه خود را مفت از دست ندهند. بالاخره بازار سرمایه دارای نوسان و افت و خیز است و مطمئن باشند، بسیاری از سهامی که نزد آنهاست، ارزنده بوده و به زودی رشد می‌کند و نباید سهام خود را با ضرر بفروشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید