رشد صعودی قیمت طلا در صورت ادامه جنگ اوکراین

    کد خبر :896610
سقوط آزاد طلا در بازار

شهرام مرصعی، رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه وضعیت تقاضا برای بازار طلا به علت کاهش شدید قدرت خرید مردم مناسب نیست و رکود عمومی بازار طلای کشور را فرا گرفته است.

وی افزود: هر رویداد ناگوار بین‌المللی تاثیرات نامطلوبی روی  اقتصاد جهانی می گذارد از این رو طلا یکی از شاخص‌هایی است که به شدت از رویدادهای مختلف جهانی تاثیر می پذیرد، در کشور ما نیز قیمت طلا از ۲ موضوع تاثیر پذیر است که یکی قیمت طلای جهانی و دیگری نرخ دلار است.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در خصوص تاثیرات نبرد روسیه و اوکراین بر بازار طلا بیان کرد: به نظر من محرک اصلی حمله روسیه به اوکراین کشورهای غربی هستند تا به این صورت بتوانند به اهداف دیگر خود دست پیدا کنند. روسیه به راحتی نمی تواند از عمل انجام شده نجات پیدا کرده و بحران های فعلی در آینده نیز ادامه دار خواهد بود بنابراین نوسانات موجود در قیمت‌های جهانی بیشتر شده و قیمت طلا نیز همچنان رشد صعودی خواهد داشت. اگرچه این مسئله ثابت نیست و احتمال تغییرات قیمت وجود دارداما با ادامه‌ جنگ میان روسیه و اوکراین قیمت جهانی طلا نیز به رشد صعودی خود ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید